کابینه طالبان کمیته ملی حج افغانستان را تصویب کرد کابینه طالبان کمیته ملی حج افغانستان را تصویب کرد کابینه طالبان کمیته ملی حج افغانستان را تصویب کرد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
کابینه طالبان کمیته ملی حج افغانستان را تصویب کرد کابینه طالبان کمیته ملی حج افغانستان را تصویب کرد کابینه طالبان کمیته ملی حج افغانستان را تصویب کرد کابینه طالبان کمیته ملی حج افغانستان را تصویب کرد کابینه طالبان کمیته ملی حج افغانستان را تصویب کرد

کابینه طالبان کمیته ملی حج افغانستان را تصویب کرد

طرح وزارت حمل ونقل و هوانوردی گروه طالبان در مورد ایجاد کمیته ملی حج افغانستان به منظور تنظیم، بهبود و پیشبرد امور مربوط به این مناسک دینی از سوی کابینه این گروه تصویب شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، انعام الله سمنگانی معاون سخنگوی طالبان گفت که ریاست کمیته ملی حج به عهده مولوی عبدالسلام حنفی، معاون اداری ریاست الوزرا نهاده شده است.


سمنگانی افزود: وزارت‌های ارشاد، حج و اوقاف، حمل ونقل و هوانوردی، عدلیه، مالیه، امور خارجه، صحت عامه و امور داخله، ریاست عمومی استخبارات و اتاق تجارت به حیث اعضای این کمیته انتخاب شده اند.


به گفته معاون سخنگوی حکومت، در این نشست مقرر شد به منظور تنظیم، بهبود و پیشبرد امور حج در ولایات نیز کمیته ای تحت ریاست معاونان ولایات و به اشتراک نمایندگان با صلاحیت ریاست‌های حج و اوقاف، فرودگاهها، فرماندهی انتظامی، امور اقتصادی و دارایی، اطلاعات و امنیت و ‌صحت عامه‌ ایجاد شود.


کمیته ملی حج توسط طالبان در حالی تشکیل می شود که با وجود محدویت ها از سوی عربستان به خاطر شیوع ویروس کرونا در طول سه سال اخیر، هنوز معلوم نیست که سهم افغانستان امسال چه میزان است. با این حال، عربستان پیش‌تر حضور زائران بالای ۶۵ سال را ممنوع اعلام کرده‌ است.


پیش از این «فضل محمد حسینی» رئیس روابط عمومی وزارت ارشاد، حج و اوقاف افغانستان گفته بود که سهمیه افغانستان در مراسم حج تمتع امسال در مقایسه با سال‌های پیش کمتر شده و زمان برای انتظار متقاضیان ثبت نامی بیشتر شده است.




نظرات کاربران