نام‌نویسی بیش از 9 هزار نفر در دور جدید سفر عتبات/ 4500 زائر اعزام شدند نام‌نویسی بیش از 9 هزار نفر در دور جدید سفر عتبات/ 4500 زائر اعزام شدند نام‌نویسی بیش از 9 هزار نفر در دور جدید سفر عتبات/ 4500 زائر اعزام شدند بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
نام‌نویسی بیش از 9 هزار نفر در دور جدید سفر عتبات/ 4500 زائر اعزام شدند نام‌نویسی بیش از 9 هزار نفر در دور جدید سفر عتبات/ 4500 زائر اعزام شدند نام‌نویسی بیش از 9 هزار نفر در دور جدید سفر عتبات/ 4500 زائر اعزام شدند نام‌نویسی بیش از 9 هزار نفر در دور جدید سفر عتبات/ 4500 زائر اعزام شدند نام‌نویسی بیش از 9 هزار نفر در دور جدید سفر عتبات/ 4500 زائر اعزام شدند

نام‌نویسی بیش از 9 هزار نفر در دور جدید سفر عتبات/ 4500 زائر اعزام شدند

نام‌نویسی دور جدید سفر عتبات از بیستم اردیبهشت‌ماه آغاز شده و تاکنون 9 هزار و 300 نفر برای تشرف به عتبات تا پایان خردادماه اعلام آمادگی کرده‌اند که چهار هزار و 500 نفر از آنها به این سفر معنوی مشرف شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی حج به نقل از فارس، سفرهای زیارتی به عتبات در دور جدید از بیستم اردیبهشت‌ماه آغاز شده و با توجه به بالا رفتن هزینه‌های پرواز عتبات، قیمت سفر زیارتی به عراق نیز افزایش پیدا کرده است.


با این وجود، با توجه به اینکه دور جدید سفرهای زیارتی به عتبات تا پایان خردادماه ادامه دارد، تاکنون ۹ هزار و ۳۰۰ نفر در کاروان‌ها ثبت‌نام کرده‌اند.


همچنین با استقبال زائران برای تشرف به عتبات، از ۲۰ تا ۳۱ اردیبهشت‌ماه چهار هزار و ۵۰۰ نفر به صورت هوایی به عراق اعزام شدند و همچنان روند ثبت‌نام زیارت عتبات از سوی سازمان حج و زیارت در حال انجام است.


سفرهای زیارتی به عتبات از آذرماه سال گذشته برقرار شد و به دلیل بسته بودن مرزهای زمینی، تمام سفرهای زیارتی به صورت هوایی انجام می‌شود. البته مسؤولان سازمان حج و زیارت پیگیر برقراری سفرهای زمینی عتبات هستند اما به دلیل مخالفت طرف عراقی، تاکنون این امر محقق نشده است.


بنابه این گزارش، سفرهای عتبات در زمان حاضر فقط به صورت هوایی و در قالب زیارت یک هفته‌ای اجرایی می‌شود که هزینه این سفر نیز از هشت میلیون و ۹۰۰ هزار تومان تا ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان متغیر است. دور قبلی سفر عتبات در ماه رمضان انجام شد که در آن زمان 12 هزار و 300 نفر به زیارت کربلا مشرف شدند.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران