رهبران حماس و جهاد: 

عزم راسخ محور منطقه‌ای قدس برای آزادی مسجدالاقصی رهبران حماس و جهاد: 

عزم راسخ محور منطقه‌ای قدس برای آزادی مسجدالاقصی رهبران حماس و جهاد: 

عزم راسخ محور منطقه‌ای قدس برای آزادی مسجدالاقصی بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
رهبران حماس و جهاد: 

عزم راسخ محور منطقه‌ای قدس برای آزادی مسجدالاقصی رهبران حماس و جهاد: 

عزم راسخ محور منطقه‌ای قدس برای آزادی مسجدالاقصی رهبران حماس و جهاد: 

عزم راسخ محور منطقه‌ای قدس برای آزادی مسجدالاقصی رهبران حماس و جهاد: 

عزم راسخ محور منطقه‌ای قدس برای آزادی مسجدالاقصی رهبران حماس و جهاد: 

عزم راسخ محور منطقه‌ای قدس برای آزادی مسجدالاقصی
رهبران حماس و جهاد:

عزم راسخ محور منطقه‌ای قدس برای آزادی مسجدالاقصی

رهبران حماس و جهاد اسلامی در کنفرانسی که به مناسبت سالروز نبرد شمشیر قدس برگزار شد، مسجد الاقصی را قبله جهاد توصیف و تأکید کردند که نبرد با دشمن در سایه تحولات بین‌المللی وارد مرحله جدیدی شده که آزادی قدس را رقم می‌زند.

به گزارش المیادین، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) امروز یکشنبه کنفرانسی ملی را به مناسبت سالروز نبرد سیف القدس برگزار کرد. در این کنفرانس شخصیت‌های فلسطینی اعم از اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس و زیاد النخاله، دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین سخنرانی کردند.


هنیه: خزعبلات تلمودی اسرائیل را هرگز نمی‌پذیریم


هنیه نبرد سیف القدس را ضربه‌ای به نظریه اسرائیل درباره حملات برق‌آسا و قدرت بازدارندگی این رژیم خواند و گفت: مقاومت فلسطین نبرد را به داخل سرزمین‌های اشغالی و هر وجب از خاک فلسطین انتقال داد.


او افزود: نبرد سیف القدس عناصر جدیدی را در موازنه استراتژیک قدرت به نفع مردم ما وارد کرد. نتایج این نبرد محدود به جغرافیای فلسطین نبود؛ بلکه نبردی راهبردی است و به تمام دنیا رسید.


هنیه گفت: نخستین نتیجه نبرد سیف القدس این بود که طرح مقاومت از غزه به نظریه امنیت رژیم صهیونیستی آسیب زد و هر وجب از خاک فلسطین در تیررس مقاومت است و توان و ظرفیت آنها خطوط دشمن را به عقب راند.


رئیس دفتر سیاسی حماس گفت: نبرد شمشیر قدس نتایجی هم دارد که در نبردهای آتی با رژیم اشغالگر خواهیم دید.


او افزود: ما هرگز اجازه یورش به مسجد الاقصی و هتک حرمت آنجا را نمی‌دهیم و نمی‌گذاریم رژیم اشغالگر در قدس، کرانه باختری و مناطق اشغالی ۴۸ هر طور بخواهد عربده‌کشی کند.


هنیه گفت: ما از فرزندان ملت فلسطین می‌خواهیم در اوج آمادگی برای دفاع از مسجد الاقصی باشند و اجازه عربده‌کشی اسرائیل در این مکان مقدس را ندهند.



رئیس دفتر سیاسی حماس گفت: ما دشمن را از حمله به مسجد الاقصی برحذر می‌داریم، زیرا مقاومت در بیت‌المقدس و کرانه باختری هرگز خزعبلات تلمودی اشغالگران را نمی‌پذیرد.


او افزود: نبرد ما با دشمن در همه ابعاد وارد مرحله جدیدی شده و پیروزی بزرگ را برای ملت محقق خواهیم کرد.


هنیه گفت: بررسی تحولات بین‌المللی نشان می‌دهد که این امر به نفع ملت فلسطین است.


النخاله: مسجدالاقصی قبله جهاد ماست


زیاد النخاله، دبیر کل جنبش جهاد اسلامی فلسطین هم با بیان اینکه امروز مسئولیت مقاومت در دفاع از مقاومت سنگین‌تر شده است، گفت: باید در اوج آمادگی برای انجام تکلیف خود باشیم و به همه دنیا اعلام کنیم که قدس به جان ما بسته است.


او گفت: یک سال از نبرد سیف‌القدس گذشت و همچنان قدس در معرض تهدید و یهودی‌سازی است و همچنان نبرد ما برای دفاع از قدس ادامه دارد.


النخاله با بیان اینکه مقاومت به امانت دفاع از قدس و مسجد الاقصی متعهد است، گفت: هجمه‌های صهیونیست‌ها در قدس به اوج خود رسیده است. برای حفاظت از مقدسات دعا کردن کافی نیست. آنهایی که گمان می‌کنند مقاومت فلسطین در برابر یهودی‌سازی مسجد الاقصی دست بسته می‌ماند، خیالاتی هستند.


دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین گفت: کسانی که از ما می‌خواهند مقاومت را متوقف کنیم، هدف این مقاومت که دفاع از قدس، فلسطین و همه اسلام است، درک نمی‌کنند.


او افزود: آنچه در قدس و پیرامون آن جریان دارد اهانت عمدی به مسلمانان، فلسطینیان و نگهبانان مسجد‌الاقصی است.


النخاله با بیان اینکه یهودیان حتی آنچه را  قطعنامه‌های بین‌المللی هم می‌گوید انکار می‌کنند، گفت: آیا یهودیان و حامیان ظالم آنها در جهان تصور می‌کنند با کشتار ما در صحن‌های مسجد‌الاقصی می‌توانند کاری کنند که ما از آن بگذریم؟


این مقام جهاد اسلامی تأکید کرد: امروز می‌توانیم با ایجاد شکاف‌های بزرگ‌تر در جبهه دشمن آن را به فرسایش کشیده تا وقتی که از کشور ما بیرون برود.


النخاله گفت: امروز جنین با نیروهای مقاومت خود و همچنین طولکرم و نابلس و همه شهرهای کرانه باختری در مبارزه پیش خواهند رفت و آتش مقاومت در قدس هم شعله خواهد کشید.


او مقاومت فلسطینیان در ماه مبارک رمضان در صحن‌های مسجدالاقصی را نماد وحدت آنها خواند و گفت همه شرایط امروز ملت مجاهد فلسطین را بی‌مهابا رو در روی دشمن صهیونیستی قرار داده است.


دبیرکل جهاد اسلامی افزود: جنایتکاران صهیونیست مردم ما را می‌بینند که چقدر شجاعانه و بی‌هیچ واهمه‌ای به عملیات استشهادی روی می‌آورند گویی به سراغ کارهای روزمره و یا دیگر عبادات خود می‌روند.


النخاله با بیان اینکه امروز پرچم‌های مقاومت در همه جای فلسطین به اهتزاز درآمده است، گفت: تشییع پیکر شهید شیرین ابوعاقله صحنه همبستگی و وحدت میان مسلمانان و مسیحیان فلسطینی در مقابله با وحشی‌گری صهیونیست‌ها بود.


او با بیان اینکه فرصتی تاریخی برای تشدید مقاومت وجود دارد، گفت: دشمن صهیونیستی برای نخستین بار طی هفتاد سال گذشته با این واقعیت روبرو شده که ملت فلسطین توان مقاومت را دارد.


این مقام جهاد اسلامی گفت: امروز سران دشمن بیش از دیگران متوجه شده‌اند که بنیانگذاران طرح صهیونیسم نادان بودند و همچنین کسانی که کشور فلسطین را به عنوان وطنی برای آنها برگزیدند از آنها نادان‌تر بودند.


النخاله گفت: ما با جهاد و مبارزه هر روز خود باید ثابت کنیم که رژیم صهیونیستی در جای اشتباهی است و باید به تکلیف خود عمل کنیم و همه تلاش خود را به کار گیریم.



او با بیان اینکه مقاومت به رغم هزینه سنگینی که می‌دهد تنها راه وادار کردن دشمن به عقب‌نشینی است، گفت: دشمن برای ما گزینه‌ای جز مقاومت باقی نگذاشته است.


دبیر کل جهاد اسلامی اتحاد نیروهای مقاومت در منطقه را ضروری خواند و گفت: نمی‌توان در این قضیه کوتاهی کرد. باید محور قدس تقویت شود تا ان شاء الله پیروزی حاصل شود.


النخاله تأکید کرد: قدس پایتخت ابدی فلسطین و مسجدالاقصی قبله جهاد ماست و تلاش‌ها برای یهودی‌سازی آن هرگز قابل قبول نیست حتی اگر مجبور باشیم هر روز به جنگ با اسرائیل برویم.


اتاق عملیات مشترک گروه‌های مقاومت فلسطین هم با صدور بیانیه‌ای در این کنفرانس تأکید کرد: شمشیر قدس همبستگی ملی بی‌سابقه‌ای را در فلسطین ایجاد و دشمن را در برابر آتش خشم ملت ما عاجز کرده بود.


در این بیانیه آمده است: ملت ما به همه ملت‌ها این پیام را فرستاد که آزادی فلسطین امانتی است که با همه مقاومت آن را ادا خواهیم کرد و همه آزادگان جهان با ما خواهند بود.


اتاق عملیات مشترک گروه‌های مقاومت با بیان اینکه با نبرد سیف القدس دشمن هزار بار برای هر تجاوز دیگری به غزه فکر خواهد کرد، گفت: ما بر وحدت عرصه مبارزه و قداست خون فلسطینیان در هر کجا اعم از غزه، کرانه باختری، قدس و مناطق اشغالی ۴۸ تاکید می‌کنیم تا وقتی به مصیبت فلسطینیان پایان دهیم.


 




مطالب مرتبط

نظرات کاربران