حضور 16 حج اولی در کاروان قرآنی حج تمتع 1401 حضور 16 حج اولی در کاروان قرآنی حج تمتع 1401 حضور 16 حج اولی در کاروان قرآنی حج تمتع 1401 بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
حضور 16 حج اولی در کاروان قرآنی حج تمتع 1401 حضور 16 حج اولی در کاروان قرآنی حج تمتع 1401 حضور 16 حج اولی در کاروان قرآنی حج تمتع 1401 حضور 16 حج اولی در کاروان قرآنی حج تمتع 1401 حضور 16 حج اولی در کاروان قرآنی حج تمتع 1401

حضور 16 حج اولی در کاروان قرآنی حج تمتع 1401

معاون اجرایی شورای عالی قرآن با بیان اینکه ۱۶ نفر از ۲۰ عضو کاروان قرآنی امسال، حج اولی ها هستند، گفت: در این جمع بیست نفره، یک حافظ کل قرآن و یک گروه تواشیح حضور دارند و سایر اعضا را قاریان، اساتید و ممتازین قرائت تشکیل می‌دهند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی حج، «محمدتقی میرزاجانی» روز سه‌شنبه (3 خرداد) در گفت وگو با خبرگزاری شبستان در خصوص برنامه های مربوط به اعزام کاروان قرآنی جمهوری اسلامی ایران به حج تمتع 1401 افزود: پس از انتخاب اعضای 20 نفره کاروان قرآنی جمهوری اسلامی ایران موسوم به کاروان نور، مقدمات اعزام این دوستان توسط بعثه مقام معظم رهبری در امور حج و زیارت در حال انجام است.


معاون اجرایی شورای عالی قرآن اظهار کرد: تصمیم گیری ها، برنامه ریزی ها و سیاست‌گذاری ها در خصوص این موضوع در کمیته اعزام و دعوت از قاریان قرآن کریم انجام شده است. امیدواریم کاروان امسال هم همانند سنوات گذشته و حتی بهتر از آن، موفق شوند و با اجرای برنامه های خود، هم در جمع حجاج ایرانی و هم حاجیان کشورهای مختلفی که در مناسک حج امسال حضور دارند باز هم افتخارآفرینی کنند و بتوانند نمایندگان شایسته ای برای جمهوری اسلامی ایران باشند و مراتب انس مردم ایران با قرآن کریم را که به وسیله برنامه های متعدد قرآنی در آنجا اجرا خواهند کرد به نمایش بگذارند.


وی با بیان اینکه سرپرستی کاروان امسال بر عهده دکتر قاسم ربیعی است، اضافه کرد: خوشبختانه ایشان، هم از اساتید و قاریان برجسته کشور هستند و هم پیش از این یک نوبت به عنوان مدیر کاروان، تجربه موفقی را پشت سر گذاشتند. امیدواریم امسال هم بتوانند مدیریت کاروان را به نحو احسن انجام دهند.


میرزاجانی با بیان اینکه 16 نفر از 20 نفر اعضای کاروان قرآنی امسال حج اولی ها هستند، تصریح کرد: در این جمع بیست نفره، یک حافظ کل قرآن و یک گروه تواشیح حضور دارند و سایر اعضا هم از قاریان، اساتید و ممتازین قرائت می باشند. در واقع  این گروه یک ترکیب جوان و بانشاطی هستند که فکر می کنیم، بتوانند بیش از گذشته برنامه های موثرتری را اجرا کنند.


معاون اجرایی شورای عالی قرآن با اشاره به ملاک انتخاب افراد در گروه تواشیح بیان کرد: ما هر سال برای انتخاب کاروان قرآنی حج یک آزمون انتخابی برگزار می کنیم که مجری برگزاری هم مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه است، امسال باتوجه به  اعلام دیرهنگام برپایی مناسک حج از سوی عربستان سعودی، امکان برگزاری آزمون انتخابی فراهم نبود، از این رو ملاک اولیه را همان اعضای تعیین شده برای سال ١٣٩٩ که اعزام ایشان به علت شیوع کرونا لغو شده بود، قرار دادیم.  


وی تصریح کرد: لذا ما هم به نتایج مسابقات سراسری و کشوری قرآن که سازمان اوقاف برگزار می کنند، استناد کردیم و هم آن لیست اعضای کاروان قرآنی که در سال 99 مشخص کرده بودیم ولی به علت بحران کرونا لغو شد.


میرزاجانی ادامه داد: ملاک بعدی ما این بود که این افراد باید آمادگی فنی تلاوت خود را با حضور در مرحله نهایی مسابقات سراسری قرآن در سال ١۴٠٠ حفظ و اثبات می‌کردند. وی بیان کرد: بر این اساس، چند قاری دیگر در این سطح هم بر اساس امتیازشان در مسابقات کشوری سال گذشته به عضویت کاروان در آمدند. به هر حال ما به این صورت توانستیم 20 نفر را عضو گروه تواشیح و حافظ قرآن انتخاب کنیم.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران