توصیه‌های مهم سرپرست حجاج ایرانی به قاریان اعزامی حج 1401 توصیه‌های مهم سرپرست حجاج ایرانی به قاریان اعزامی حج 1401 توصیه‌های مهم سرپرست حجاج ایرانی به قاریان اعزامی حج 1401 بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
توصیه‌های مهم سرپرست حجاج ایرانی به قاریان اعزامی حج 1401 توصیه‌های مهم سرپرست حجاج ایرانی به قاریان اعزامی حج 1401 توصیه‌های مهم سرپرست حجاج ایرانی به قاریان اعزامی حج 1401 توصیه‌های مهم سرپرست حجاج ایرانی به قاریان اعزامی حج 1401 توصیه‌های مهم سرپرست حجاج ایرانی به قاریان اعزامی حج 1401

توصیه‌های مهم سرپرست حجاج ایرانی به قاریان اعزامی حج 1401

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، به قاریان اعزامی حج 1401 توصیه کرد که فرصت به دست آمده را غنیمت شمارند و از لحظه لحظه آن به بهترین شکل بهره ببرند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی حج، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعبدالفتاح نواب که امروزچهارشنبه (4 خردادماه) از طریق برخط در جمع قاریان اعزامی به حج 1401 سخن می‌گفت با بیان روایتی از پیامبر اکرم (ص) درباره قاریان واقعی قرآن، گفت: خواندن قرآن، وقتی مطلوب است که با نشاط و تدبّر در معانی، خشوع قلب و صفای باطن همراه باشد و خود قاری از قرآن پیروی کند و آن را به کار بندد.
وی از قصد قربت به عنوان مهم‌ترین مسئله‌ای که در سفر معنوی حج می‌تواند مؤثر و کارساز باشد و احترام قاری را افزایش دهد نام برد و از قاریان قرآن خواست که این موهبت الهی را قدر بدانند تا در جامعه و نزد مردم از جایگاه مناسبی برخوردار شوند.
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت بر استفاده از تمام فرصت‌ها در این سفر معنوی تأکید کرد و افزود: قاریان قرآن این فرصت به دست آمده را غنیمت شمارند و از لحظه لحظه آن به بهترین شکل استفاده کنند تا بعدها پشیمان نشوند.
وی با بیان اینکه عنوان قاری قرآن نباید آنها را از خدمت‌گزاری به زائران باز دارد، گفت: ‌انسان می‌تواند هم قاری قرآن باشد و هم خادم زائران؛ بنابراین منتظر فراهم شدن امکانات نباشید.
حجت‌الاسلام والمسلمین نواب تصریح کرد: عنوان خادم زائر زمانی ارزش پیدا می‌کند که نسبت به انجام کارهایی که سبب بهتر شدن برنامه‌های قرآنی می‌شود اهتمام داشته باشید، حتی دست بر سینه بگذارید و به زائران خوش آمد بگویید.
وی با بیان اینکه زائران ضیوف الرحمن هستند و ما خادم آنان هستیم، توصیه کرد: مراقب باشید که ‌عنوان قاری قرآن بودن شما را از ثواب‌های بیشتر باز ندارد و به عنوان‌هایی که دارید بسنده نکنید.
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت همچنین با اشاره به اینکه بسیاری از زائران حاضر در جلسه از خانواده شهدا هستند و می‌خواهند توشه‌ای به ارواح شهیدانشان واصل شود و در سرزمین وحی با آنان ارتباط پیدا کنند به قاریان قرآن توصیه کرد که ثواب قرائت خود را به ارواح مطهر شهدا اهدا و از امام شهدا و مقام معظم رهبری در این مراسم یاد کنند.
وی بر تلاوت قرآن در کاروان‌ها، حضور به موقع در جلسات، رعایت زمان تلاوت و انتخاب آیات مناسب تأکید کرد و افزود: ‌آیات مناسب به ویژه آیات سوره های ابراهیم و حج را از قبل مشخص کنید؛ چند آیه از سوره بقره، آیات سوره صافات درباره حضرت ابراهیم (ع) و حضرت اسماعیل (ع) و برخی دیگر از آیاتی را که مربوط به حج است علامت‌گذاری و استفاده کنید.
ارتباط با زائران غیر ایرانی و حضور در محافل قرائت قرآن در کاروانها و مسجدالنبی و مسجدالحرام و قرائت در جمع برادران اهل سنت با هماهنگی معاونت بین‌الملل بعثه از دیگر توصیه‌های حجت‌الاسلام والمسلمین نواب به قاریان قرآن بود.
انتخاب مناسب‌ترین روش‌های قرائت، توجه به پوشش و آراستگی ظاهری و حضور به موقع دربرنامه‌ها و جلسات قرآنی و حضور مستمر در محل کار از دیگر نکاتی بود که  حجت‌الاسلام والمسلمین نواب به قاریان قرآن توصیه کرد به این موارد توجه کنند تا وقتی در جمع حاضر می‌شوند افراد از آراستگی ظاهر، ‌تلاوت و منش آنان رضایت کامل داشته باشند.
سرپرست حجاج ایرانی همچنین قاریان قرآن را به تواضع در برابر زائران خانه خدا سفارش کرد و از آنان خواست که با برنامه‌ریزی کامل در سرزمین وحی حضور یابند و برای ثبت یک یادگاری مهم و مؤثر برای ضبط برنامه‌های قرآنی در مسجدالنبی و مسجدالحرام همکاری کنند.
پیش از سخنان نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، محمد تقی میرزاجانی معاون اجرایی شورای عالی قرآن در خصوص برنامه های مربوط به اعزام کاروان قرآنی جمهوری اسلامی ایران به حج تمتع 1401 توضیحاتی بیان کرد و گفت: بعد از انتخاب اعضای کاروان قرآنی جمهوری اسلامی ایران موسوم به کاروان نور ، مقدمات اعزام این دوستان توسط بعثه مقام معظم رهبری در امور حج و زیارت در حال انجام است.
وی افزود: امسال کاروان قرآنی شامل استادان و قاریان ممتاز، یک حافظ و یک گروه تواشیح، ترکیب جوان و با نشاطی هستند که انتظار داریم در حج ابراهیمی به اجرای برنامه های قرآنی در جمع حجاج ایرانی و زائران سایر کشورها بپردازند.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران