معاون فرهنگی بعثه:

خادمین فرهنگی با آمادگی به حج مشرف شوند معاون فرهنگی بعثه:

خادمین فرهنگی با آمادگی به حج مشرف شوند معاون فرهنگی بعثه:

خادمین فرهنگی با آمادگی به حج مشرف شوند بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
معاون فرهنگی بعثه:

خادمین فرهنگی با آمادگی به حج مشرف شوند معاون فرهنگی بعثه:

خادمین فرهنگی با آمادگی به حج مشرف شوند معاون فرهنگی بعثه:

خادمین فرهنگی با آمادگی به حج مشرف شوند معاون فرهنگی بعثه:

خادمین فرهنگی با آمادگی به حج مشرف شوند معاون فرهنگی بعثه:

خادمین فرهنگی با آمادگی به حج مشرف شوند
معاون فرهنگی بعثه:

خادمین فرهنگی با آمادگی به حج مشرف شوند

معاون فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری در جمع خادمین فرهنگی کاروان های اهل سنت، تصریح کرد: در حج پیش رو خادمین فرهنگی کاروان ها باید با مطالعه و آمادگی بیشتر به حج مشرف شوند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت الاسلام و المسلمین سید حسین رکن الدینی معاون فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری که امروزدرهمایش توجیهی آموزشی خادمین فرهنگی کاروان های اهل سنت حج 1401 در تهران سخن میگفت، افزود: محدودیت هایی مانند ورود شمار محدود و مشخص زائر به صحن و بسته شدن صحن در ساعت های مشخص و هدایت زائران به طبقات وجود دارد.


وی مطالعه دستورالعمل ها و مناسک حج را به خاطر فاصله چندساله از آخرین اعزام خادمان به حج ضروری دانست و به حاضران توصیه کرد که با مطالعه و آمادگی به حج مشرف شوند و در کنار و همراه زائر باشند.


نظارت بر توزیع بسته های فرهنگی میان زائران از دیگر توصیه های معاون فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری به خادمین فرهنگی بود و خواستار برگزاری جلسات شورای فرهنگی شد.


حجت الاسلام و المسلمین رکن الدینی توصیه کرد: یاوران حجاج از میان زائران توانا و جوان انتخاب شوند تا در صورت نیاز به دیگر زائران کمک کنند.


دکتر سید‌علی مرعشی رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت دیگر سخنران این همایش بود که درباره شرط سنی 65 سال و بیماری های مبتلابه در میان زائران توضیحاتی داد.  


وی با بیان اینکه در سامانه حدود 16 هزار و 700 نفر آقا و 19هزار و 150 نفر خانم ثبت نام شده اند، به نحوه تامین داروی زائران در حج پیش رو اشاره کرد و گفت: سویه های جدید کرونا ضعیف تر و بیماری زایی و شدت آن کمتر است و می توان با رعایت دستورالعمل ها مناسک حج را انجام داد.


رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت همچنین واکسن های کرونا را که مورد تایید عربستان  است، برشمرد و فلج شل و مننزیت را ازدیگر واکسن هایی نام برد که زائران باید قبل از تشرف به سفر حج  تزریق کنند.


وی افزود: تست pcr  هم  برای ورود زائران اعزامی به عربستان مورد نیاز است و باید 72 ساعت پیش از اعزام این تست انجام شود.


بر اساس این گزارش ، دکتر طاهر درودی معاون مرکزپزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمرهم با توجه به اینکه مراسم حج امسال در فصل گرما برگزار می شود، توصیه هایی را برای جلوگیری از گرمازدگی زائران بیان کرد.


وی افزود: باید تمهیداتی اندیشیده شود تا زائرانی که به سرزمین وحی مشرف می شوند بتوانند از این سفر معنوی حداکثر بهره ببرند و مشکلی برای آنها ایجاد نشود.


وی اضافه کرد: برای منا و عرفات هم تونل های سرد پیش بینی شده و چنانچه زائری دچار مشکل شود خدمات لازم ارائه خواهد شد.


شیخ محمد صالح انصاری عضو شورای افتاء اهل سنت و ماموستا علی مقدمی از روحانیون اهل سنت کردستان نیز در این همایش به وظایف خادمین فرهنگی در کاروان ها اشاره کرده و  توصیه کردند تا زائران نسبت به آداب این فریضه عبادی توجیه شوند و وجهه زیبایی از فرهنگمداری و رعایت آداب اسلامی توسط زائران ایرانی در حج را به نمایش بگذارند.


حجت الاسلام والمسلمین هادی اکبری مدیر اهل سنت بعثه مقام معظم رهبری آخرین سخنران این همایش بود که به محورهای شعار حج امسال «حج؛ خودسازی، انسجام، اقتدار اسلامی و دفاع از مسجدالاقصی» اشاره کرد و کنگره عظیم حج را فرصتی برای تبادل نظرامت اسلامی و آشنایی با مشکلات جهان اسلام دانست.


وی با بیان اینکه امسال 5 هزار و 200 زائر اهل سنت در قالب بیش از 40 کاروان از یازده استان به حج اعزام می شوند، افزود: سیستان و بلوچستان با 10 کاروان و بوشهر با 1 کاروان بیشترین و کمترین تعداد کاروان های اهل سنت را دارند.


گفتنی است ، شرکت کنندگان در این همایش یک روزه که به منظور هماهنگی بیشتر در راستای بهتر برگزار شدن حج امسال برگزار شد، ضمن شرکت در کارگاه های تخصصی و پرسش و پاسخ درباره هرچه بهتر برگزار شدن این مراسم باهم به تبادل نظر پرداختند.


 


 


 




نظرات کاربران