برگزاری نشست کمیته فرهنگی وآموزشی ستاد مرکزی اربعین حسینی برگزاری نشست کمیته فرهنگی وآموزشی ستاد مرکزی اربعین حسینی برگزاری نشست کمیته فرهنگی وآموزشی ستاد مرکزی اربعین حسینی بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
برگزاری نشست کمیته فرهنگی وآموزشی ستاد مرکزی اربعین حسینی برگزاری نشست کمیته فرهنگی وآموزشی ستاد مرکزی اربعین حسینی برگزاری نشست کمیته فرهنگی وآموزشی ستاد مرکزی اربعین حسینی برگزاری نشست کمیته فرهنگی وآموزشی ستاد مرکزی اربعین حسینی برگزاری نشست کمیته فرهنگی وآموزشی ستاد مرکزی اربعین حسینی

برگزاری نشست کمیته فرهنگی وآموزشی ستاد مرکزی اربعین حسینی

نشست هم‌اندیشی اعضای کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین حسینی متشکل از نهادها، دستگاهها و سازمان‌های فرهنگی، آموزشی و تبلیغی برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی حج، در این جلسه که روز یکشنبه (8 خرداد ماه) به ریاست دبیر ستاد مرکزی اربعین حسینی در محل سالن اجتماعات بعثه مقام معظم رهبری برگزار شد، دستگاه‌های عضو با توجه به برنامه‌ریزی‌هایی که برای اربعین سال جاری پیش‌بینی شده، به شرح عملکرد و تمهیداتی که برای برگزاری هرچه بهتر مراسم اربعین امسال تدارک دیده شده است، پرداختند.


مسؤول کمیته فرهنگی وآموزشی ستاد مرکزی اربعین حسینی در حاشیه این نشست، توضیح داد: در جلسه امروز با توضیحات دبیر ستاد مرکزی اربعین و نماینده وزارت امور خارجه، اعضا در جریان آخرین تصمیمات و وضعیت اربعین امسال قرار گرفتند.


حجت‌الاسلام والمسلمین حمید احمدی افزود: همچنین هماهنگی‌های بین‌بخشی در خصوص اقداماتی که باید صورت بگیرد، به عمل آمده و نتایج رضایتبخشی نیز به همراه داشته است.


وی اظهار کرد: همچنین در جلسه امروز اعضا به طرح دیدگاهها و نظرات خود در خصوص روند کار و احتمالاتی که راجع به اربعین امسال داده می شود و نیز چالش‌هایی که پیش رو داریم ازجمله در حوزه گرمای هوا، ترکیب جمعیتی زائران و نیز ریزگردها و مباحث دیگر پرداختند.


مسؤول کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین حسینی ادامه داد: در این جلسه آخرین مباحثی که اعضا باید پیگیری کنند به آنها ابلاغ و برنامه‌های آنان مطابق چالش‌های جدید دریافت شد.


کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین حسینی با هدف برنامه‌ریزی و سازماندهی اصول، سیاستها، اهداف، راهبردها و اقدامات فرهنگی، آموزشی و تبلیغی که برای اربعین سال جاری مد نظر هست، هر ساله تشکیل و از مجموعه توان و امکانات بخش‌های مختلف فرهنگی، آموزشی و تبلیغی کشور که عضو این کمیته هستند، بهره می‌گیرد.


ازجمله محورهای فعالیت این کمیته می‌توان به مباحث آموزشی-توجیهی، روایتگری، سخنرانی و مداحی، بانوان، کودکان و نوجوانان، برنامه‌های قرآنی، ترویج فرهنگ اقامه نماز، همایش‌ها و هم‌اندیشی‌ها، نمایشگاهها، شعر و ادب، نمایش‌های آیینی، راه‌اندازی اندیشکده راهبردی بین‌المللی اربعین، برنامه نایب الشهید(زیارت به نیابت از شهدا) و نیز جهانی سازی مراسم اربعین اشاره کرد.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران