رییس سازمان حج: اقدامات تبیینی موجب افزایش رضایتمندی زائران میشود

رییس سازمان حج وزیارت بر بیان اقدامات و عملکردهای اجرایی حج به صورت تبیینی برای زائران حج تمتع امسال تأکید کرد و آن را موجب افزایش رضایتمندی آنان برشمرد.
به گزارش پایگاه اطلاعرسانی حج، دکتر سید صادق حسینی روز یکشنبه (5 تیرماه) در جلسه با مدیران کاروان های مدینه قبل و اعضای ستاد مدینه منوره ضمن استماع سخنان و دغدغه های مدیران مجموعه های مدینه منوره تصریح کرد: شما امسال با شرایط خاص و متفاوتی وارد هتل ها شدید؛ چراکه بسیاری از هتل ها به دلیل تعطیلی دوساله کرونا با مشکلاتی مواجه بودند و امکانات و نیروهای لازم را نداشتند.
وی با بیان اینکه اقدامات به صورت تبیینی موجب آرامش خاطر زائران و افزایش رضایتمندی می شود، گفت:مدیران مجموعه ها و کاروان ها و دست اندرکاران باید شرایط برگزاری حج تمتع امسال، تنگناها و دغدغه ها را به صورت مناسب و دقیق برای زائران اعلام کنند.
رییس سازمان حج وزیارت افزود: البته بیان اقدامات نباید به صورت توجیهی صورت بگیرد بلکه باید با اخلاق نیکو و به صورت تبیینی مدنظر قرار بگیرد و اگر این رویکرد مورد توجه باشد زائران عزیز نیز نسبت به مسایل قانع میشوند.
حسینی خاطرنشان کرد: بنده و سایر دست اندرکاران در جلسات متعدد با زائران و روحانیون و سایر دست اندرکاران، مشکلات روند اجرایی را بخوبی تبیین کردیم و این رویکرد باید مدنظر مدیران مجموعه ها و کاروان ها و روحانیون نیز باشد.
وی، بیان اقدامات و تلاش ها و برنامه ریزی ها را ضروری دانست و تاکید کرد: تمامی اقدامات نیز باید با زبان خوش و اخلاق نیکو بیان شود و مدیران موظف هستند به دغدغه ها و مشکلات زایران گوش فرادهند و آرامش بخشی را منتقل نمایند چرا که ما خادم ضیوف الرحمان هستیم و این مهم را افتخار برای خود می دانیم.
حسینی اظهار کرد: شفاف سازی، تبیین اقدامات، خوش خلقی، بیان صادقانه و خالصانه رویکردها میتواند موجب افزایش رضایتمندی زائران شود و به روند بهتر شدن خدمات در سالهای آینده کمک کند.
وی تصریح کرد: البته بیان مشکلات نباید به گونه ای باشد که منتی بر سر زائران گذاشته شود؛ چراکه تمام اقدامات و تلاش ها، وظیفه ما محسوب می شود.
حسینی به نظرسنجی صورت گرفته از سوی ستاد مدیریت بحران اشاره کرد و افزود: به غیر از نظرسنجی همکاران بعثه مقام معظم رهبری و بازرسی، یک نظر سنجی دیگر نیز در حال انجام است که این نظرسنجی از داخل کاروان ها صورت می گیرد و خوشبختانه تحلیل کاملی از روند خدمات، انجام می گیرد؛ به همین سبب بیشترین رضایت تاکنون از نقل برون شهری و درون شهری است که با بهترین و با کیفیت ترین اتوبوسها اعزام میشوند.
رییس سازمان حج وزیارت تصریح کرد: در روزهای نخست حج امسال بیشترین انتقادها از تغذیه بود که دلیل آن، اعزام بسیار دیرهنگام عوامل آشپزخانه به جهت تاخیر در صدور ویزای آنها بود و پس از سه روز، دغدغه ها در این زمینه کاسته شد و روال عادی شکل گرفت.
وی افزود: مشکلاتی در زمینه اسکان و پزشکی نیز بوده که برای رفع دغدغه ها تمامی همت خود را انجام داده ایم و سایر دغدغه ها و مسایل مطرح شده نیز در حال کاهش است.
رییس سازمان حج وزیارت تصریح کرد: بسیاری از مشکلات در روزهای ابتدایی به دلیل تاخیر در صدور ویزای عوامل و پزشکان بود که خوشبختانه کاهش یافته است و امیدواریم رضایتمندی روز بروز افزایش یابد.
وی در خصوص موضوع پزشکی نیز گفت: مشکل درمانگاهها و محل استقرار و دغدغه های آنها نیز تا دو روز آینده حل می شود و نزدیکی مطب پزشک در کنار اتاق برخی زایران نیز محقق خواهد شد.
رییس سازمان حج وزیارت همچنین بر رعایت دستورالعمل های بهداشتی از سوی زایران و کاروان ها تاکید کرد و گفت: مدیران کاروان ها موظف هستند که دستورالعمل ها را بهطور جدی مورد اهتمام قرار دهند. توصیه های پزشکی باید انتقال یابد تا زائران دچار مشکل و بیماری نشوند.
حسینی تصریح کرد: در زمان حاضر نظرسنجی های ما نشان می دهد که رضایتمندی به ۹۴ درصد رسیده که باید نارضایتی های دیگر در حوزه های برنامه غذایی یا سایر موضوعات نیز رفع شود .
وی از تلاش شبانه روزی و طاقت فرسای عوامل آشپزخانه تقدیر و بر لزوم بهبود کیفیت خدمات رسانی در همه زمینه ها تاکید کرد.