خطیب بعثه مقام معظم رهبری: یقین به خدا گوهر گران بهایی است خطیب بعثه مقام معظم رهبری: یقین به خدا گوهر گران بهایی است خطیب بعثه مقام معظم رهبری: یقین به خدا گوهر گران بهایی است بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
خطیب بعثه مقام معظم رهبری: یقین به خدا گوهر گران بهایی است خطیب بعثه مقام معظم رهبری: یقین به خدا گوهر گران بهایی است خطیب بعثه مقام معظم رهبری: یقین به خدا گوهر گران بهایی است خطیب بعثه مقام معظم رهبری: یقین به خدا گوهر گران بهایی است خطیب بعثه مقام معظم رهبری: یقین به خدا گوهر گران بهایی است

خطیب بعثه مقام معظم رهبری: یقین به خدا گوهر گران بهایی است

خطیب بعثه مقام معظم رهبری یقین و باور به خدا را گوهری بی بدیل و گرانبها توصیف کرد که هر کس نمی تواند به آن دست یابد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت الاسلام و المسلمین اکبر صمدی یزدی غروب  یکشنبه در جلسه محفل انس و معرفت ویژه زائران مسجد نبوی که در هتل راما مدینه برگزار شد با اشاره به اینکه پیامبر 20 معراج داشتند که از این تعداد 18 معراج روحانی و 2 معراج جسمانی بود، افزود: قرآن می فرماید یکی از صفاتی که موجب شد حضرت محمد (ع) در یکی از این معراج های جسمانی به مرتبه ای نائل شود که حتی جبرئیل هم اجازه حضور در آن نداشته باشد، یقین و باور به خدای تبارک و تعالی بود.


وی با بیان اینکه انجام مناسک حج، یک وظیفه و از ارکان دین است، ادامه داد: مومنان به خاطر باوری که به خدا دارند، حج را یک تکلیف می دانند و به حضور دراین سفر معنوی مشتاق اند.


خطیب بعثه مقام معظم رهبری اظهار داشت: کسی که به خدا و قیامت باور داشته باشد از واجباتش غفلت نمی کند و اگر باورهای انسان قوی شد، مشکلاتش حل می شود.


وی حسن خلق، گذشت، سخاوت، بخشش و مهربانی نسبت به مردم را دیگر ویژگی های پیامبر اسلام برشمرد و گفت: پیامبر اسلام به خاطر همین ویژگی ها به معراج رفت.


حجت الاسلام صمدی  خطاب به زائران گفت: سعی کنیم در سرزمین وحی و شهر پیامبر اخلاق نیک را در خود تقویت کنیم و اگر اخلاق ناپسند و ناروایی در وجود ما باشد با تاسی از پیامبر، سعی در اصلاح آن داشته باشیم.


وی همچنین در جلسه انس و معرفت دیگری که شب گذشته (5 تیرماه) در هتل الجاد برگزار شد با اشاره به جملات قصار و سخنان گوهربار امام علی (ع) در نهج البلاغه، گفت: یکی از ویژگی هایی که در سخنان حکمت‌آمیز امیرالمؤمنین(ع) به آن اشاره شده است، همت است، انسان برای به دست آوردن خیر دنیا و آخرت باید همت بالایی داشته باشد.


وی افزود: قرآن می فرماید کسانی که همتشان در حد دنیا است، در آخرت بی بهره هستند.


حجت الاسلام صمدی یزدی، راستگویی و عفت را از دیگر صفاتی بیان کرد که در جملات قصار حضرت علی در نهج البلاغه به آن تاکید شده است.


وی خطاب به زائران گفت: اینجا سرزمین وحی و محل استجابت دعاست و سعی کنیم همت خود را برای دعا و عبادت افزایش دهیم زیرا خیر دنیا و آخرت در آن است.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران