تاکید رئیس سازمان حج و زیارت بر تبیین اقدامات صورت گرفته به زائران در حج ۱۴۰۱

رئیس سازمان حج وزیارت بر بیان اقدامات و عملکردهای اجرایی حج امسال به صورت تبیینی به زائران تاکید کرد و آن را موجب افزایش رضایتمندی دانست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج به نقل از روابط عمومی سازمان حج و زیارت ؛دکتر سید صادق حسینی روز یکشنبه در جلسه با مدیران کاروان های مدینه قبل و اعضای ستاد مدینه منوره ضمن استماع سخنان و دغدغه های مدیران مجموعه های مدینه منوره تصریح کرد: شما امسال با شرایط خاص و متفاوتی وارد هتل ها شدید چرا که بسیاری از هتل ها به دلیل تعطیلی دو ساله کرونا با مشکلاتی مواجه بودند و امکانات و نیروهای لازم را نداشتند.


وی با اشاره به اینکه بیان اقدامات به صورت تبیینی موجب آرامش خاطر زائران و افزایش رضایتمندی می شود، گفت:مدیران مجموعه ها و کاروان ها و دست اندرکاران باید شرایط برگزاری حج تمتع امسال ، تنگناها و دغدغه ها را به صورت مناسب و دقیق برای زائران تشریح کنند.


رئیس سازمان حج و زیارت افزود: البته بیان اقدامات نباید به صورت توجیهی صورت بگیرد بلکه باید با اخلاق نیکو و به صورت تبیینی مدنظر قرار بگیرد و اگر این رویکرد مورد توجه باشد زائران عزیز نیز نسبت به مسایل قانع می‌شوند.


حسینی خاطرنشان کرد : بنده و سایر دست اندرکاران در جلسات متعدد با زایران و روحانیون و سایر دست اندرکاران، مشکلات روند اجرایی را به خوبی تبیین کردیم و این رویکرد باید مدنظر مدیران مجموعه ها و کاروان ها و روحانیون نیز باشد.


وی ، بیان اقدامات و تلاش ها و برنامه ریزی ها را ضروری دانست و تاکید کرد: تمامی اقدامات باید با زبان خوش و اخلاق نیکو بیان شود و مدیران موظف هستند به دغدغه ها و مشکلات زائران گوش فرادهند و آرامش بخشی را منتقل نمایند چرا که ما خادم ضیوف الرحمان هستیم و این مهم را افتخار برای خود می دانیم.


حسینی اظهار کرد: شفاف سازی ، تبیین اقدامات ، خوش خلقی و بیان صادقانه و خالصانه رویکردها می‌تواند موجب افزایش رضایتمندی زائران شود و به روند بهتر شدن خدمات در سالهای آینده کمک کند.


وی با بیان اینکه تمام اقدامات و تلاش ها وظیفه ما محسوب می شود،به نظرسنجی صورت گرفته از سوی ستاد مدیریت بحران اشاره کرد و افزود: نظرسنجی از داخل کاروان ها تحلیل کاملی از روند خدمات ارائه می دهد ؛ بیشترین رضایت تاکنون از نقل برون شهری و درون شهری است که با بهترین و با کیفیت ترین اتوبوس‌ها اعزام می‌شوند.


رئیس سازمان حج وزیارت تصریح کرد: در روزهای نخست حج امسال بیشترین انتقادها از تغذیه بود که به دلیل اعزام بسیار دیرهنگام عوامل آشپزخانه به جهت تاخیر در صدور ویزای انها بود و پس از سه روز دغدغه ها در این زمینه کاسته شد و روال عادی شکل گرفت.


وی افزود: مشکلاتی در زمینه اسکان و ‌پزشکی هم بوده که برای رفع دغدغه ها همه تلاش کردند و سایر دغدغه ها و مسایل مطرح شده نیز در حال کاهش است.


وی در خصوص بخش پزشکی نیز گفت: مشکل درمانگاهها و محل استقرار و دغدغه های آنها تا دو روز آینده حل می شود.


رئیس سازمان حج وزیارت تصریح کرد: بسیاری از مشکلات در روزهای ابتدایی به دلیل تاخیر در صدور ویزای عوامل و پزشکان بود که خوشبختانه کاهش یافته است و امیدواریم رضایتمندی روز بروز افزایش یابد .


رییس سازمان حج وزیارت همچنین بر رعایت دستورالعمل های بهداشتی از سوی زائران و دست اندرکاران کاروان ها تاکید کرد و گفت: مدیران کاروان ها موظف هستند که دستورالعمل ها را به‌طور جدی مورد اهتمام قرار دهند. توصیه های پزشکی باید رعایت شود تا زائران دچار مشکل و بیماری نشوند.


حسینی تصریح کرد: در حال حاضر نظرسنجی های ما نشان می دهد که رضایتمندی به ۹۴ درصد رسیده و باید نارضایتی های دیگر در حوزه های برنامه غذایی یا سایر موضوعات نیز رفع شود .


وی در پایان از تلاش شبانه روزی و طاقت فرسای عوامل آشپزخانه تقدیر و بر لزوم بهبود کیفیت خدمات رسانی در همه زمینه ها تاکید کرد.


در پایان این نشست، راهکارهای مربوط به بهبود کیفیت خدمات در حوزه های تغذیه و اسکان و .... بررسی شد .