جشن عید سعید غدیر خم در ستاد مدینه برگزار شد جشن عید سعید غدیر خم در ستاد مدینه برگزار شد جشن عید سعید غدیر خم در ستاد مدینه برگزار شد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
جشن عید سعید غدیر خم در ستاد مدینه برگزار شد جشن عید سعید غدیر خم در ستاد مدینه برگزار شد جشن عید سعید غدیر خم در ستاد مدینه برگزار شد جشن عید سعید غدیر خم در ستاد مدینه برگزار شد جشن عید سعید غدیر خم در ستاد مدینه برگزار شد

جشن عید سعید غدیر خم در ستاد مدینه برگزار شد

جشن عید سعید غدیر خم با حضور آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری جانشین نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در مدینه بعد و محمد آزاد رئیس ستاد مدینه برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، در این مراسم که امروز یکشنبه ( 26 تیرماه ) در هتل سکون مدینه در جوار حرم رسول خدا(ص)  برگزار شد، مهدی سماواتی از ذاکرین اهل بیت ( ع ) بعثه مقام معظم رهبری به مناسبت سالروز آغاز ولایت و امامت در وصف مولای متقیان امیر المومنین علی ( ع ) مدیحه سرایی کرد.


در ادامه جانشین نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در مدینه بعد با تبریک عید سعید غدیر خم به شیعیان و کارگزاران حج، خطاب به اعضای بعثه مقام معظم رهبری و ستاد مدینه گفت: یکی از بهترین خاطرات سفر حج برگزاری عید غدیر در جوار حرم رسول خدا و در کنار قبر مظلومه عالم حضرت فاطمه زهرا ( س ) و ائمه بقیع است.


آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری با بیان اینکه برخی ها تصور می کنند غدیر در یک مقطع زمانی مطرح شده است، گفت: امام صادق ( ع ) از غدیر به عنوان عیدالله اکبر نام برده و فرموده اند که همه انبیاء الهی این روز را گرامی می داشتند .


وی با بیان اینکه عید غدیر روز پرافتخاری است، افزود: پیامبر اسلام ( ص ) در خطبه غدیریه نکاتی را گوش زد کرده است و در این خطبه از تک تک امامان نام برده و برخی از حوادث پس از خود را ذکر کرده اند.


جانشین نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در مدینه گفت: اگر انسان پیامبری رسول اکرم را پذیرفته باشد، خطبه غدیریه راه و رسمی را نشان می دهد که خروجی آن عشق به علی (ع ) و اهل بیت ( ع ) است.


وی با اشاره به اینکه حج امسال تاکنون به بهترین شکل ممکن برگزار شده است، این موفقیت را به کارگزاران حج در بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت تبریک گفت و از تلاش آنها تقدیر کرد.


همزمان با عید سعید غدیر مراسم های مشابهی در هتل های محل اقامت کاروان های مدینه بعد زائران ایرانی برگزار شد و زائران کشورمان در جوار حرم شریف نبوی و قبور مطهر ائمه بقیع عید امامت و ولایت را گرامی داشتند.  




مطالب مرتبط

نظرات کاربران