تأکید رییس سازمان حج وزیارت بر ضرورت صیانت از حقوق زائران در موضوع بیمه اربعین

رئیس سازمان حج و زیارت بر ضرورت صیانت از حقوق زایران در موضوع بیمه اربعین حسینی تاکید کرد.
به گزارش پایگاه اطلاعرسانی حج؛ دکتر سید صادق حسینی در دومین جلسه ستاد اربعین حسینی سازمان حج و زیارت ضمن استماع گزارش ها و سخنان رئیس ستاد اربعین سازمان و اعضای ستاد، اظهار کرد: سازمان حج و زیارت وظیفه کمیته ثبت نام و اعزام را در ستاد مرکزی اربعین حسینی عهدهدار است و خوشبختانه در زمینه اقدامات مربوط به زائران، عملکرد مطلوبی را در میان کمیته داشته است.
وی افزود: باید تجارب ارزشمند سازمان حج و زیارت در موضوعات مرتبط با اعزام زائران به اعتاب مقدسه و حج، در اربعین هم مورد توجه قرار گیرد؛ سازمان در موضوع حمل و نقل در ایام حج عملکرد بسیار مطلوبی را از خود به نمایش گذاشته است که این اقدام یا سایر برنامه ریزی ها و اقدامات می تواند در این موسم نیز به کار گرفته شود که فواید بیشماری را به جهت افزایش رضایتمندی زائران به دنبال دارد.
رئیس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه موضوع ثبت نام و اعزام، نظارت بر بیمه و امداد و راهنمایی گمشدگان در اربعین نیز با سازمان حج و زیارت است، گفت: موضوع بیمه نیز جزو ضروریات است و باید هرچه سریعتر نهایی شود و نظارت کافی صورت گیرد؛ چراکه باید حقوق زائران را صیانت کنیم.
حسینی همچنین به نرم افزار موبایلی «زیارت» و کاربردهای متنوع آن برای زایران اربعین حسینی اشاره کرد و افزود: این نرم افزار که از سوی دست اندرکاران ذیربط درسازمان تهیه شده، می تواند به زائران اربعین درزمینه های مختلف کمک کند.
وی افزود: در موضوع امداد و راهنمایی گمشدگان نیز برنامه ریزی دقیقی صورت گرفته که امیدواریم با تدابیر اندیشیده شده از دغدغه های زائرانی که مسیر یا وسایل خود را گم می کنند، کاسته شود و با آرامش خاطر به مسیر خود ادامه دهند.
در این جلسه که به صورت ویدیو کنفرانسی با مدیر دفتر نمایندگی سازمان در عراق، مدیر حج و زیارت خراسان رضوی و مازندران به عنوان اعضای ستاد برگزار شد، رئیس ستاد اربعین سازمان حج و زیارت گزارشی از اقدامات صورت گرفته در یک هفته اخیر ارایه کرد.
سفر اخیر رئیس، دبیر و اعضای ستاد به عراق و بازدید از مرزهای زمینی مهران و خسروی، بررسی شرایط مرزها و تردد زائران، نحوه ارایه خدمات به زائران اربعین حسینی، بررسی شرایط برای خدمت رسانی در حوزه امداد و راهنمایی گمشدگان، بررسی شرایط چگونگی بازگرداندن کالاهای یافت شده زائران، دیدار با نماینده بیمه، چگونگی خدمات پزشکی و.... از جمله مواردی بود که در ابتدای نشست مورد اهتمام قرار گرفت.
گزارش دبیر ستاد اربعین حسینی سازمان و تاکید بر ارایه خدمات مطلوب به زائران نیز در ادامه این جلسه مورد توجه قرار گرفت.
ارایه اقدامات صورت گرفته در حوزه امداد و راهنمایی گمشدگان و اشیا یافت شده و همکاری دوجانبه با بیمه سامان، روند خدمات رسانی موکب ها در مبادی مرزی، شرایط خدمات تردد در دو سوی مرزها و .... نیز در این جلسه مورد توجه قرار گرفت.
راه اندازی موکب سازمان حج و زیارت در فرودگاه امام (ره) و همچنین مرز مهران و همچنین طبخ و توزیع غذا با همکاری آستان قدس رضوی در حسینیه شهدای منا برای مواکب و زائران نیز از جمله اقداماتی بود که در این جلسه بدان اشاره شد.
گزارش از نرم افزار موبایلی زیارت و امکانات آن و آخرین بروز رسانی نرم افزار نیز از دیگر جزییاتی بود که از سوی مدیرکل فناوری اطلاعات سازمان به آن اشاره شد.
رئیس سازمان حج و زیارت نیز در پایان از خدمات ستاد اربعین حسینی سازمان حج و زیارت قدردانی و بر همکاری و مساعدت همه بخش ها برای خدمت رسانی هرچه بهتر به زائران تاکید کرد.