تاکید بر صیانت از حقوق زائران عتبات عالیات / رشد اعزام زائران عتبات عالیات در طرح نوین عتبات

معاون امورعتبات عالیات سازمان حج وزیارت بر صیانت از حقوق زائران و توجه به عزت، کرامت و امنیت آنها تاکید کرد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج به نقل از روابط عمومی سازمان حج و زیارت ؛ نخستین جلسه توجیهی اعضای ستادهای نجف و کربلا باحضور معاون امور عتبات سازمان حج و زیارت و اعضا برگزار شد.
حجت الاسلام والمسلمین صحبت الله رحمانی معاون امور عتبات عالیات سازمان حج و زیارت با اشاره به طرح نوین عتبات گفت: اعزام اعضای با تجربه و کاردان که بتوانند شرایط حضور زوار را در عراق مدیریت کنند ، حائز اهمیت است.
وی افزود: نحوه برخورد با زائر، تسهیل گری در امور زوار به صورت 24 ساعته، سعه صدر و خوشرویی، تعاملات با مدیر کاروان، رفع مشکلات و دغدغه های زوار و هماهنگی برای خدمت رسانی هرچه بهتر از جمله وظایف مهم نیروها می باشد.
معاون عتبات سازمان حج و زیارت بر صیانت حقوق زائران تاکید کرد و گفت: شاید زائر برای یکباربه عتبات عالیات مشرف شود بنابراین باید سعی شود تا بهترین و مناسب ترین خدمات به زوار محترم ارایه شود.
حجت الاسلام والمسلمین رحمانی با بیان اینکه طرح نوین عتبات انحصار را به رقابت میان شرکت های تحت نظارت سازمان حج و زیارت تبدیل کرده است گفت: درحال حاضر نیز حدود 30 تا 40 شرکت مشغول به فعالیت هستند که برخی از آنها اقدامات مطلوبی را انجام می دهند و مورد تقدیر قرار می گیرند و با تعدادی از شرکت ها که به وعده ها به طور کامل عمل نکرده اند نیزبرخورد شده است و رفع اشکالات نیز بطور جدی صورت می گیرد.
وی افزود: خوشبختانه استانها و شرکتهایی که به اعزام زائران می پردازند خوش درخشیده اند و در پی بهبود خدمت رسانی به زوار محترم هستیم تا رضایتمندی این عزیزان نیز بیشتر شود.
معاون امور عتبات عالیات سازمان حج و زیارت با بیان اینکه در طرح نوین عتبات که به عنوان یک جراحی بزرگ محسوب می شود ، تحقق زیارت آسان و ارزان را دنبال می کنیم گفت: اعزام زائران بعد از طرح نوین عتبات نسبت به آخرین دوره ای که از سوی یک شرکت شمسا در سال ۹۷ صورت گرفته بود حدود ۳۷ درصد رشد داشته است که باید بر جذب حداکثری اهتمام ویژه ای داشته باشیم و رضایتمندی زائران را مدنظر قرار دهیم .
وی با بیان اینکه زائران از طرح نوین عتبات رضایت نسبی داشته اند گفت: صیانت از حقوق زائران و همچنین عزت، کرامت و امنیت این عزیزان باید سرلوحه اقدامات باشد .
معاون امور عتبات عالیات با اشاره به صرفه جویی در برخی هزینه های زائران گفت: کاهش هزینه درمانی از ۱۳۷هزار و ۵۰۰ تومان به ۲۵هزار تومان و ارایه بیمه تکمیلی درمان برای این عزیزان یکی از اقدامات اثربخش در راستای بهبود کیفیت خدمات رسانی بوده است.
وی، پیگیری مطالبات زائران تا حصول نتیجه را ضروری دانست و گفت: به تمامی خدمات نظارت دقیق داشته باشید تا خدایی ناکرده به اعتماد زائران خدشه ای وارد نشود .
حمید رضا محمدی مدیرکل اعزام و پذیرش زائران عتبات نیز دراین جلسه اظهار کرد: اعضایی که اعزام می شوند باید با پیش آمادگی کامل نسبت به اقدامات ، خدمت رسانی کنند.
وی افزود : باید ایرادات و اشکالات رفع شود و خدمت رسانی مطلوب سرلوحه اقدامات قرار گیرد .