جشن میلاد امام حسن مجتبی در حرم امام حسین (ع) و حرم حضرت عباس (ع) جشن میلاد امام حسن مجتبی در حرم امام حسین (ع) و حرم حضرت عباس (ع) جشن میلاد امام حسن مجتبی در حرم امام حسین (ع) و حرم حضرت عباس (ع) بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
جشن میلاد امام حسن مجتبی در حرم امام حسین (ع) و حرم حضرت عباس (ع) جشن میلاد امام حسن مجتبی در حرم امام حسین (ع) و حرم حضرت عباس (ع) جشن میلاد امام حسن مجتبی در حرم امام حسین (ع) و حرم حضرت عباس (ع) جشن میلاد امام حسن مجتبی در حرم امام حسین (ع) و حرم حضرت عباس (ع) جشن میلاد امام حسن مجتبی در حرم امام حسین (ع) و حرم حضرت عباس (ع)

جشن میلاد امام حسن مجتبی در حرم امام حسین (ع) و حرم حضرت عباس (ع)

جشن میلاد حضرت امام حسن مجتبی (ع) از سوی بعثه مقام معظم رهبری در عراق، در حرم امام حسین (ع) و حرم حضرت عباس (ع) برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، همزمان با نیمه ماه مبارک رمضان جشن ولادت فرخنده سبط اکبر پیامبر خاتم، حضرت امام حسن مجتبی (ع)، با حضور زائران ایرانی در حرم امام حسین (ع) و حرم امام حضرت عباس (ع) با شور و شعف برگزار شد.


در این مراسم، حجت الاسلام والمسلمین مدرسی سخنران بعثه مقام معظم رهبری در کربلا با اشاره به سیره و فرازهایی از زندگی امام دوم شیعیان، صبر و حلم امام حسن (ع) را الگو برای همگان دانست.


وی گفت: امام حسن (ع) در برابر بسیاری از وقایع زمان خود با صبر و بردباری موجب بازگشت افرادی شد که تحت شایعات مسموم دشمنان علیه اهل بیت (ع)، حتی به ایشان توهین می‌کردند.


وی بسیاری از احادیث رسول اکرم(ص) درباره امام حسن و امام حسین (علیهم السلام) را مشترک دانست و با بیان برخی از این احادیث افزود: ابن ماجه که از اهل سنت است از پیامبر اکرم (ص) نقل می‌کند که فرمود: من أحب الحسن و الحسین فقد أحبنی ، و من أبغضهما فقد أبغضنی، الحسن والحسین امامان قاما او قعدا. هر کس حسن و حسین را دوست بدارد مرا دوست داشته و هرکس با ایشان دشمنی کند مرا دشمن داشته؛ حسن و حسین در همه احوال امام و پیشوایند؛ چه بایستند و چه بنشینند (بجنگند یا صلح کنند).


سخنران بعثه در کربلا با اشاره به حدیث «حسن و حسین سرور جوانان اهل بهشت اند»، گفت: امام حسین (ع) هیچگاه از برادر خود پیشی نگرفت و در همه حال او را امام و مقتدای خود می‌دانست.


حجت الاسلام مدرسی، حضور زائران در ایام ماه پرفضیلت رمضان و روز میلاد امام مجتبی (ع) در کربلا را توفیقی مغتنم دانست که باید از آن بهره برد و این فرصت طلایی را از دست نداد.


در ادامه این مراسم که با پخش گل و شیرینی در بین زائران همراه بود، همخوانی زائران با مداح اهل بیت حاج محمد اطهری نسب، فضای معنوی خاصی ایجاد کرد و زائران سایر کشورها نیز با استفاده از تلفن‌های همراه خود به ثبت و ضبط این مراسم پرداختند.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران