الازهر خواستار اتحاد مسلمانان برای دفاع از مسجد الاقصی شد الازهر خواستار اتحاد مسلمانان برای دفاع از مسجد الاقصی شد الازهر خواستار اتحاد مسلمانان برای دفاع از مسجد الاقصی شد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
الازهر خواستار اتحاد مسلمانان برای دفاع از مسجد الاقصی شد الازهر خواستار اتحاد مسلمانان برای دفاع از مسجد الاقصی شد الازهر خواستار اتحاد مسلمانان برای دفاع از مسجد الاقصی شد الازهر خواستار اتحاد مسلمانان برای دفاع از مسجد الاقصی شد الازهر خواستار اتحاد مسلمانان برای دفاع از مسجد الاقصی شد

الازهر خواستار اتحاد مسلمانان برای دفاع از مسجد الاقصی شد

الازهر با صدور بیانیه‌ای از مسلمانان جهان خواست که در ماه مبارک رمضان با الهام از روحیه صبر رزمندگان صدر اسلام ناامید نشده و برای دفاع از مسجد الاقصی متحد شوند.

به گزارش الجزیره، مرکز اسلامی الازهر به مناسبت سالروز جنگ بدر در ماه رمضان سال دوم هجری با صدور بیانیه‌ای از همه مسلمانان جهان خواست برای دفاع از مسجد الاقصی متحد شوند.


در این بیانیه آمده است: الازهر از توده‌های مسلمانان شرق و غرب این سرزمین می‌خواهد که در ماه مبارک رمضان از روح پیروزی و صبر الهام گرفته و در دفاع از مسجد الاقصی ناامید نشوند و برای دفاع از آن و دفع آسیب‌های توطئه‌گران و کسانی که در کمین آن و سرزمین‌های اسلامی نشستند، متحد شوند.


بر اساس این بیانیه، هرکس در حد توان خود در گرفتن اسباب قدرت و سربلندی بکوشد و از خداوند متعال بخواهد که جهان اسلام ما و همه بشریت را از هر بدی حفظ کند و نعمت امنیت و ایمنی  و ثبات را  برای ما جاودانه کند.


در این بیانیه تاکید شده است: الازهر یادآور می‌شود که جنگ بزرگ بدر یک واقعه تاریخی سرنوشت ساز بود که خداوند متعال با آن حق و باطل را از هم تشخیص داد و مسلمانان را به وسیله آن توانمند ساخت و آنان را بر مشرکان علیرغم تعداد و تجهیزات کمشان پیروز کرد و این واقعه نشان می‌دهد که روزه مانع اراده قوی برای رسیدن به آنچه در عرصه‌های مختلف به دنبال آن هستیم، نمی‌شود.


مسجد الاقصی در روزهای گذشته مورد حمله نیروهای صهیونیست قرار گرفته است  و نمازگزاران و معتکفان داخل مسجد قبلی را هدف شلیک گلوله‌های پلاستیکی و بمب‌های صوتی و گازی قرار می‌دهند که در  آن چندین نفر آسیب دیده و صدها نفر هم بازداشت شدند.


وزارت خارجه اردن شامگاه شنبه درباره پیامدهای فاجعه‌بار تداوم تعرض اسرائیل به مسجد الاقصی و حقوق مسلمانان در ادای شعائر دینی خود در ماه مبارک رمضان هشدار داده است.


نظامیان رژیم اشغالگر سحرگاه امروز یکشنبه به نمازگزاران در منطقه باب الاسباط هجوم آورده و مانع رسیدن آنها به مسجد الاقصی شدند.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران