حج فرصتی ارزشمند برای تمرین سبک زندگی اسلامی

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت حج را فرصتی مغتنم و ارزشمند برای تمرین سبک زندگی اسلامی دانست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت الاسلام والمسلمین سیدعبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت که امروز در همایش سراسری روحانیون، معین و معینه‌های کاروان های حج تمتع 1402 در قم سخن میگفت، افزود: این روزها که دشمنان اسلام، فرهنگ و اعتقادات خانواده‌های ایرانی را نشانه گرفته و سبک زندگی غربی را ترویج می‌کند، شایسته است روحانیان از فرصت حج برای احیای سنت‌های اسلامی بهره گیرند و از خود یادگاری و صدقه‌ی جاریه بر جای بگذارند.


وی با بیان اینکه کشف حجاب عمل قبیح و گناه محسوب می‌شود، اظهار داشت: همه‌ی گناهان این عمل زشت، در نامه‌ی اعمال رضاخان که پایه‌گذار بی‌حجابی در کشور بود، ثبت خواهد شد.



وی خطاب به حاضران گفت: شما با احیای سنت‌های حسنه برای خود صدقه‌ی جاریه برجای بگذارید که مورد رضای امام عصر (علیه السلام) است.


حجت الاسلام والمسلمین نواب در بخش دیگری از سخنان خود، انتخاب روحانیان برای حج تمتع را از الطاف و رحمت‌های الهی برای آنان دانست و گفت: شما که برای خدمت به ضیوف‌الرحمان برگزیده شده‌اید، باید پیش از خودسازی دیگران، با برنامه‌ریزی تأثیر فعالیت های خود را تقویت و ارتقاء دهید.


حجت الاسلام والمسلمین نواب افزود: برای بهره‌گیری از لحظه‌لحظه‌های حج، باید برنامه‌ریزی دقیق و درستی انجام شود؛ چرا که ما هر مشکلی پیدا می‌کنیم، از بی‌نظمی و نداشتن برنامه برای سفر پیش می‌آید.



نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت زائران حج امسال را متفاوت و متمایز از سال‌های قبل دانست و یادآور شد: ما امسال با زائرانی روبرو خواهیم بود که بیش از پانزده سال در انتظار تشرف به این سفر معنوی بودند و هم سن آنها و هم هزینه‌های حج بالا رفته است؛ بنابراین باید روحانیان بتوانند با صبر و حوصله نیازهای فکری، اعتقادی و دینی حجاج را به طور دقیق و کامل پاسخگو باشند.


وی در ادامه نقش شرکت مطوفین حجاج ایران در افزایش قیمت‌ حج را یادآور شد و گفت: البته ما به این شرکت تذکر دادیم تا هزینه‌های خود را کاهش دهد؛ اما متأسفانه با بهانه‌های مختلف توجیه می‌کنند.
حجت الاسلام والمسلمین نواب با اشاره به اینکه در حج امسال شمار خادمان زائران کاهش و تعداد حجاج افزایش یافته است، خاطرنشان کرد: روحانیان در حج امسال باید حوصله و دقت بیشتری به خرج دهند و در کنار عوامل اجرایی برای هرچه بهتر برگزارشدن مناسک حج مشارکت فعال داشته باشند.



وی از تلاش متولیان حج برای تغییر فرودگاه از جده به طائف خبر داد و یادآور شد: ما پیگیری‌های فراوانی انجام داده ایم تا این تغییر که منجر به کاهش دویست کیلومتری مسیر زائران خواهد شد، اتفاق بیفتد.


وی افزود: طائف مسیری است که انتقال زائران به فرودگاه این شهر در کاهش هزینه‌ها و زمان حج بسیار موثر خواهد بود.


سرپرست حجاج ایرانی ابراز امیدواری کرد که این اتفاق خوشایند در حج امسال رخ دهد.
حجت الاسلام والمسلمین نواب در ابتدای سخنان خود با گرامیداشت یاد و خاطره دویست و پنجاه نفر از خادمان زائران به‌ویژه آیت الله ری‌شهری که در سال های اخیر به دیار باقی شتافتند، علوّ درجات درگذشتگان را از خداوند متعال خواستار شد.





مطالب مرتبط

نظرات کاربران