پلیس فرودگاه ها و تکریم حجاج

حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب و سیدعباس حسینی درجمع فرماندهان پلیس فرودگاههای کشورتاکید کردند که هنگام بازرسی از زائران حج به‌گونه‌ای رفتارشود که ضمن تکریم، حرمت زائران خانه خدا حفظ گردد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، نشست فرماندهان پلیس فرودگاههای کشور با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی و رئیس سازمان حج و زیارت امروز سه‌شنبه (19 اردیبهشت ماه) در سالن اجتماعات پلیس فرودگاه برگزار شد.


دراین نشست پس از گزارش سردار محسن عقیلی فرمانده پلیس فرودگاه‌های کشور، حجت‌الاسلام والمسلمین نواب در سخنانی با اشاره به لزوم حفظ حرمت و شان زائران خانه خدا،‌ تاکید کرد:‌ در بازرسی‌ها و اقدامات پلیسی، تدبیری صورت گیرد که توهین و یا تحقیری متوجه زائران خانه خدا نشود.


نماینده ولی فقیه درامور حج و زیارت در خصوص بازرسی از زائرین حج پیش رو توصیه هایی ارائه کرد وافزود: احیانا اگر صلاحیت فردی در بازرسی‌ها احراز نشد و پلیس به اومظنون شد، اقدامات پلیسی همراه با رعایت حفظ شئون زائر خانه خدا انجام شود و به گونه ای رفتار گردد که به آبروی افراد لطمه وارد نشود.



حجت‌الاسلام والمسلمین نواب در ادامه به شعار حج 1402 «تحول قرآنی، همگرایی اسلامی و حمایت از قدس شریف» اشاره کرد و با تبیین همگرایی اسلامی تصریح کرد: همبستگی در جهان اسلام باید بیش از گذشته تقویت شود و هرچقدر که این همبستگی مستحکم ترشود حلقه بر رژیم اشغالگرقدس تنگ‌تر خواهد شد.


سیدعباس حسینی رئیس سازمان حج و زیارت نیز در این نشست تنوع فرهنگی زائران را یادآور شد و گفت: با توجه به اینکه در مراسم حج، افراد از اقوام و فرهنگ‌های مختلف در کنار هم حضور دارند، در بازرسی‌ها به این تفاوت‌ها، توجه و متناسب با آن اقدامات لازم تدبیر شود.


حسینی در ادامه با تقدیر از اقدامات پلیس فرودگاه در نحوه تعامل با زائران گفت: با اقدامات مناسب پلیس ، در ده سال گذشته، هیچ بازداشتی در فرودگاه‌های کشور میزبان نداشتیم.


وی همچنین به نظرسنجی سال گذشته اشاره کرد و گفت: در حج گذشته میزان رضایتمندی از عملکرد پلیس بیش از 85 درصد بود.



رئیس سازمان حج و زیارت در خصوص ابراز برخی از نارضایتی ها هم گفت: برخی از این نارضایتی از سوی بانوان زائربوده است که باید تلاش شود در بازرسی‌هایی که صورت می گیرد، همه نکات بیشتر رعایت شود.


حسینی خاطرنشان کرد: در سالهای گذشته بعضی از سختگیری‌ها موجب شد تا زائران داورهای مورد نیاز خود را رها کنند و با خود به عربستان نبرند این درحالی است که زائران مجوز همراه داشتن دارو با نسخه پزشک را دارند.


بر پایه این گزارش، درابتدای این نشست، رئیس پلیس فرودگاه با اشاره به اینکه ماموریت حج، بهترین ماموریت برای این مجموعه به حساب می‌آید، گفت: تلاش خواهیم کرد تا میزان نارضایتی به حداقل برسد.



وی در این زمینه توضیح داد که با برگزاری کلاس‌های آموزشی به ویژه در زمان حضور زائران در فرودگاه، قصد داریم معطلی زائران را به کمترین زمان ممکن برسانیم.


سردار عقیلی افزود: این آموزش‌ها کمک خواهد کرد تا زائران حج در کشور میزبان دچار گرفتاری نشوند.


این گزارش حاکیست، رئیس سازمان حج و زیارت در ابتدای صحبت‌های خود آماری از زائران حج امسال نیز ارائه کرد و گفت: در حج پیش رو بیش از 87 هزار زائر و عوامل اجرایی در قالب 570 کاروان از 21 فرودگاه کشور به سرزمین وحی مشرف خواهند شد.


 






مطالب مرتبط

نظرات کاربران