لزوم توجه به تفاوتهای مراسم اربعین در هر سال لزوم توجه به تفاوتهای مراسم اربعین در هر سال لزوم توجه به تفاوتهای مراسم اربعین در هر سال بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
لزوم توجه به تفاوتهای مراسم اربعین در هر سال لزوم توجه به تفاوتهای مراسم اربعین در هر سال لزوم توجه به تفاوتهای مراسم اربعین در هر سال لزوم توجه به تفاوتهای مراسم اربعین در هر سال لزوم توجه به تفاوتهای مراسم اربعین در هر سال

لزوم توجه به تفاوتهای مراسم اربعین در هر سال

نماینده ولی فقیه درامور حج و زیارت تصریح کرد: برای اینکه بتوان هر سال مراسم اربعین را به شکل بهتری برگزار کرد باید مراسم هر سال را آسیب شناسی کرد و در جهت بهبود روند گام برداشت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی که امروز چهارشنبه(20 اردیبهشت ماه) در سومین نشست کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین سخن میگفت، با اشاره به روایتی از امیرالمومنین حضرت علی(ع)، اظهار داشت: برای انجام هرکاری به شکل درست و خوب شناخت صحیح و درست از آن کار لازم است لذا برای اینکه بتوان هر سال مراسم عظیم اربعین حسینی را به شکل بهتری برگزار کرد باید آسیب شناسی مراسم هر سال را انجام داد و در جهت بهبود روند گام برداشت.


دراین نشست که با حضور مسئولان و نمایندگان کارگروههای 14 گانه کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین در سالن اجتماعات بعثه مقام معظم رهبری در تهران برگزار شد حجت الاسلام والمسلمین نواب در ادامه به برخی مشکلات زائران در اربعین گذشته از جمله درمسیر ایلام تا مهران اشاره کرد و گفت: در سالهای 1399 و 1400 به علت شیوع ویروس کرونا تعداد زائران کاهش یافت اما امسال باتوجه به حضور گسترده زائران شاهد برخی مشکلات بودیم که از هم اکنون باید بررسی شود که در اربعین سال 1402 با چالش‌ها و مسائل چگونه روبرو شد و برای رفع آن اقدام کرد.



نماینده ولی فقیه درامور حج و زیارت برای اینکه اربعین هر سال نسبت به سال گذشته با کیفیت بالاتری برگزار شود به یک نکته مدیریتی اشاره کرد و گفت: برای تحقق این امر هم نیاز به حسن تقدیر (برنامه‌ریزی درست) و هم حسن تدبیر( خوب اجرا کردن) داریم.


حجت‌الاسلام والمسلمین نواب این موضوع را هم متذکر شد که هرگاه ازعملکرد خودمان راضی باشیم دچار افت در کار می‌شویم.


وی در ادامه با اشاره به حدیثی از امام صادق (ع) تصریح کرد: اگر کسی خودش و عملکردش را بررسی نکند متوجه نقص در کارهایش نخواهد شد و این نقص ادامه پیدا خواهد کرد. بخش‌های مختلف ستاد اربعین باید، خود و عملکردشان را بررسی کنند و کاستی‌ها و نقاط ضعف و قوت را شناسایی و برطرف کنند.


نماینده ولی فقیه درامور حج و زیارت تاکید کرد که در صورت شناخت درست و خوب از کنگره عظیم اربعین حسینی، هر سال به کار و برنامه جدید نیاز خواهیم داشت.



نماینده ولی فقیه درامور حج و زیارت در ادامه به تفاوت ها در پیاده‌روی‌های مختلفی که در دنیای امروز انجام می‌شود، با پیاده‌روی اربعین اشاره و خاطرنشان کرد: گزارشی از پیاده‌روی‌های بزرگی که در دنیا برگزار می‌شود، تهیه شده است. در بعضی از این راهپیمایی‌ها افراد هزار کیلومتر راه می‌روند تاه به یک کلیسا برسند اما در راهپیمایی اربعین افراد به زیارت انسان کامل می‌روند که نمونه ندارد.


وی در انتها با تقدیر از فعالیت های صورت گرفته با همت حجت‌الاسلام والمسلمین حمید احمدی در کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین ، خاطرنشان کرد: درست است که کار این کمیته به یک بازه زمانی خاص مربوط است اما جنس و حجم کار به گونه‌ای است که مسئول آن همواره باید مسایل و رویدادهای مرتبط و برنامه های فرهنگی، آموزشی ، تبلیغی و فضای مجازی را پیگیری کند و این مسئولیت را در اولویت قرار دهد.



این جلسه، با سخنرانی نماینده ستاد مرکزی اربعین و چند تن از روسا و نمایندگان کارگروههای چهارده گانه کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین و ارائه نقطه نظرات نمایندگان سازمان ها، ارگان ها و نهادهای فعال در این کمیته پایان یافت .


 




مطالب مرتبط

نظرات کاربران