تاکید سرپرست حجاج ایرانی برکسب رضایت خداوند و رضایتمندی زائران در حج پیش رو

نماینده‌ی ولی فقیه در امور حج و زیارت در همایش سراسری روحانیون ، معین و معینه‌های کاروان های حج تمتع ۱۴۰۲تاکید کرد: مجموعه خادمان فرهنگی و کارگزاران اجرایی باید کسب رضایت خداوند و زائران خانه خدا را در اولویت برنامه های خود قرار دهند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت الاسلام و المسلمین سیدعبدالفتاح نواب که امروز در جمع روحانیان ، معین و معینه‌های حج تمتع که از سراسر کشور در قم گرد آمده بودند سخن میگفت، افزود: روحانیون کاروان‌ها با برنامه‌ریزی دقیق، مطالعه‌ی مستمر و افزایش سطح اطلاعات خود، مدیریت و اجرای مطلوب، احیای سنت‌های حسنه، اخلاقمداری، مردمداری و تعامل نیکو برای کسب رضایت خداوند و  زائران تلاش کنند.


نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت از روحانیون خواست از فرصت سفر معنوی حج برای احیای سنت‌های اسلامی بهره گرفته و از خود یادگاری در ذهن مخاطبان و صدقه‌ی جاریه بر جای بگذارند.



وی گفت: همان‌گونه که حضرت ابراهیم(ع) با بنای کعبه در ثواب حجاج شریک است، شما هم از این فرصت ارزنده استفاده کنید و باب خیری را بگشایید که تا ابد در اجر و ثواب آن شریک شوید.


حجت الاسلام والمسلمین نواب به برخی ناهنجاریها در جامعه اشاره کرد و با بیان اینکه هر گناه و عمل زشت در نامه‌ی اعمال پایه‌گذار آن نیز ثبت می شود، تاثیر برخی از گناهان در صحّت و پذیرش عبادات و اعمال صالح را یادآور شد.


نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در ادامه انتخاب روحانیون برای همراهی زائران در حج تمتع را از الطاف و رحمت‌های الهی دانست و گفت: شما که برای ضیافت الهی برگزیده شده‌اید، شایسته است خودسازی معنوی را ابتدا از خود شروع کنیم تا کلاممان نافذ باشد.


حجت‌الاسلام والمسلمین نواب افزود: برای بهره‌گیری از لحظه‌لحظه‌های سفر معنوی حج باید برنامه‌ریزی دقیق و درستی انجام گیرد چرا که مخاطبین این سفر شرائط و اقتضائات خود را دارند و مشکلات، ناشی از نداشتن برنامه برای سفر و یا عدم اجرای مناسب برنامه است.



سرپرست حجاج ایرانی، زائران حج امسال را متفاوت و متمایز از سال‌های قبل دانست و گفت: ما امسال با زائرانی روبرو خواهیم بود که علاوه بر انتظار بیش از ۱۵ ساله این سفر معنوی درصد افراد مسن از حج های گذشته بیشتر است؛ بنابراین باید برای پاسخ‌گویی به نیازهای معنوی آنان با حوصله تمام آماده باشید.


حجت الاسلام والمسلمین نواب با اشاره به اینکه برای افزایش تعداد زائران در حج امسال شمارخادمان فرهنگی و کارگزاران اجرایی کاهش یافته است، خاطرنشان کرد: با برنامه ریزی و اقدامات و تدابیر پیش بینی شده، این اقدام مشروط به حفظ کیفیت در سطح  ارائه خدمات انجام شده است.


وی تصریح کرد: روحانیون در حج امسال شکیبائی و دقت بیشتری به خرج دهند و در کنار عوامل اجرایی برای هرچه بهتر برگزارشدن مراسم حج و  مناسک زائران تلاش و مشارکت کنند.


وی به تلاش متولیان حج امسال برای تغییر فرودگاه از جده به طائف خبر داد و یادآور شد: پیگیری‌های فراوانی انجام شده تا این تغییر که منجر به کاهش دویست کیلومتری سفرهای بین شهری در جهت سهولت تشرف حجاج خواهد شد، اتفاق بیفتد.


وی افزود: در صورت این تغییر، میقات قرن المنازل جایگزین میقات جحفه خواهد شد و مسیر رسیدن به مکه کوتاه تر می شود.


سرپرست حجاج ایرانی ابراز امیدواری کرد که این اتفاق خوشایند و لو برای برخی از زائران که باید درمیقات محرم شوند در حج امسال صورت گیرد وبه تسهیل درانتقال بخشی از زائران به جوار بیت الله الحرام منجر شود.



حجت الاسلام والمسلمین نواب همچنین در ابتدای سخنان خود یاد و خاطره‌ی دویست و پنجاه نفر از خادمان حج به ویژه آیت الله ری‌شهری نماینده اسبق ولی فقیه در امور حج و زیارت را که در طول سه سال اخیر به دیار باقی شتافتند، گرامیداشت.


بر پایه این گزارش، در همایش یک روزه سراسری روحانیون ، معین و معینه های حج تمتع 1402 که از سراسر کشور به قم آمده اند همچنین معاون فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری، رئیس سازمان حج و  زیارت، مدیران آموزش و جذب و سازماندهی معاونت فرهنگی بعثـه‌، آیت الله رضا استادی استاد حوزه علمیه قم و رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر سخنرانی کردند و بیان توصیه های امنیتی و احکام و مناسک پایان بخش این همایش بود.





مطالب مرتبط

نظرات کاربران