حجت‌الاسلام والمسلمین نواب از خادمان فرهنگی خواست احیای سنتها در حج را جدی بگیرند+ فیلم حجت‌الاسلام والمسلمین نواب از خادمان فرهنگی خواست احیای سنتها در حج را جدی بگیرند+ فیلم حجت‌الاسلام والمسلمین نواب از خادمان فرهنگی خواست احیای سنتها در حج را جدی بگیرند+ فیلم بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
حجت‌الاسلام والمسلمین نواب از خادمان فرهنگی خواست احیای سنتها در حج را جدی بگیرند+ فیلم حجت‌الاسلام والمسلمین نواب از خادمان فرهنگی خواست احیای سنتها در حج را جدی بگیرند+ فیلم حجت‌الاسلام والمسلمین نواب از خادمان فرهنگی خواست احیای سنتها در حج را جدی بگیرند+ فیلم حجت‌الاسلام والمسلمین نواب از خادمان فرهنگی خواست احیای سنتها در حج را جدی بگیرند+ فیلم حجت‌الاسلام والمسلمین نواب از خادمان فرهنگی خواست احیای سنتها در حج را جدی بگیرند+ فیلم

حجت‌الاسلام والمسلمین نواب از خادمان فرهنگی خواست احیای سنتها در حج را جدی بگیرند+ فیلم

همایش تخصصی روحانیون اهل تسنن با موضوع شعار حج 1402 با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه درامور حج و زیارت برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی حج، همایش تخصصی روحانیون اهل تسنن اعزامی به حج پیش رو با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه درامور حج و زیارت صبح امروز در تالار آدینه تهران برگزار شد.


در این همایش حجت‌الاسلام والمسلمین نواب با طرح این سوال که خادمان فرهنگی چگونه می‌توانند در سفر حج تاثیرگذار باشند، اظهار داشت: ابتدا از خداوند بخواهید که به شما این توفیق را بدهد دل‌های زائران را بدست بیاورید تا بتوانید اثرگذار باشید.


وی گفت: دومین اقدامی که زمینه اثرگذاری بر زائران را ایجاد می‌کند، نیازشناسی و داشتن برنامه است. فردی که می‌خواهد هنگام سفر مطلبی را تهیه و به زائر ارائه کند، توفیق چندانی نخواهد داشت. این برنامه‌ریزی باید قبل از سفر و بر اساس شرایط کاروان انجام گرفته باشد.


نماینده ولی فقیه درامور حج و زیارت دراین زمینه به حدیثی از امیرالمومنین(ع) "قِوامُ العَیشِ حُسنُ التَّقدِیرِ و مِلاکُهُ حُسنُ التَّدبیر- پایدارى زندگى به برنامه ریزى درست و وسیله رسیدن به آن ، مدیریّت صحیح است ِ" اشاره کرد و گفت: استواری زندگی در امورات مختلف نیاز به حسن تدبیر و برنامه ریزی دارد. با توجه به اینکه شما چندین وقت است که با زائر آشنا شده‌اید، می‌توانید برنامه‌ریزی کنید که در چه مکان و چه زمانی چه نکاتی را بیان کنید.


وی در کنار «خوب برنامه‌ریزی کردن» بر «خوب اجرا کردن برنامه» تاکید کرد و گفت: اگر برنامه‌ریزی برای سفر انجام شده باشد اما به شکل درستی اجرا نشود، زائر نمی‌تواند از این برنامه‌ها به خوبی استفاده کند.



حجت الاسلام والمسلمین نواب در ادامه به این موضوع اشاره کرد که درحج امسال تعداد کارگزاران کاهش یافته تا زائران بیشتری بتوانند مشرف شوند لذا سهم تلاش های این گروه که به حج اعزام نمی‌شوند به افرادی اضافه خواهد شد که امسال به عنوان کارگزار به سرزمین وحی خواهند رفت و همه باید کمک کنند تا کمبود نفرات حس نشود.


وی تاکید کرد: حسن اجرا در شرایط فعلی همین تلاش مضاعف برای اجرای برنامه‌هایی است که از قبل تدوین شده است.


به گفته حجت‌الاسلام والمسلمین نواب چهارمین عاملی که می‌تواند زمینه اثرگذاری را ایجاد کند احیای سنت‌هایی است که از پیامبر اسلام نقل شده است.


نماینده ولی فقیه درامور حج و زیارت گفت: احیای سنت‌هایی که در کتاب سنن‌النبی ذکر شده از قبیل ارتباطات اجتماعی، نحوه احترام گذاشتن‌ها و ... می‌تواند به عنوان یادگاری از این سفر برای زائران باشد.


سرپرست حجاج ایرانی پنجمین عامل اثرگذاری را ‌اخلاق‌مداری عنوان و خاطرنشان کرد: زائر باید این نکته را با تمام وجودش احساس کند که روحانی کاروان‌ش اخلاق مدار است.


نماینده ولی فقیه درامور حج و زیارت با اشاره به نتایج  نظرسنجی سالهای گذشته، از خادمین فرهنگی خواست که در تدوین برنامه حج 1402 به این نظرسنجی‌ها توجه داشته باشند.


بر پایه این گزارش، در ابتدای این همایش حجت الاسلام والمسلمین هادی اکبری؛ مدیر اهل سنت بعثه مقام معظم رهبری به راه اندازی مدارس حج اهل سنت در نقاط محتلف کشور اشاره کرد و گفت: 3 سال است که از تاسیس و راه‌اندازی مدارس حج می‌گذرد.


وی افزود: بعد از حج امسال، مدارس حج در3 استان دیگر نیزتاسیس خواهد شد.


به گفته حجت الاسلام اکبری وظیفه اصلی مدارس حج آموزش خادمان فرهنگی است.


مدیر اهل سنت بعثه خاطرنشان کرد: مدارس حج در طول سال برای خادمان فرهنگی برنامه دارند و این باعث رشد علمی در خادمان فرهنگی شده و تسلط‌ شان به تاریخ و احکام اسلام و همچنین سیره پیامبر بیشتر می شود.


بخشی از این همایش به بررسی سوالات و استفتائات اهل سنت اختصاص پیدا خواهد کرد بر همین اساس حجت الاسلام اکبری اعلام کرد: سوالاتی که به شورای افتا رسیده، جواب داده شده است و در اختیار کاروان ها قرار خواهد گرفت.



 




مطالب مرتبط

نظرات کاربران