مدت سفر زائران حج 30 الی 42 روز است+فیلم مدت سفر زائران حج 30 الی 42 روز است+فیلم مدت سفر زائران حج 30 الی 42 روز است+فیلم بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
مدت سفر زائران حج 30 الی 42 روز است+فیلم مدت سفر زائران حج 30 الی 42 روز است+فیلم مدت سفر زائران حج 30 الی 42 روز است+فیلم مدت سفر زائران حج 30 الی 42 روز است+فیلم مدت سفر زائران حج 30 الی 42 روز است+فیلم

مدت سفر زائران حج 30 الی 42 روز است+فیلم

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: مدت سفر زائران حج 1402 حدود 30 تا 42 روز بسته به زمان تشرف حجاج است و آنهایی که سوم یا چهارم خرداد ماه وارد عربستان می‌شوند، مشمول افزایش طول سفر خواهند شد.  

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، سیدعباس حسینی در حاشیه همایش آموزشی- توجیهی زائران حج تمتع 1402 استان تهران که با حضور هزاران زائر بیت الله الحرام در استادیوم 12 هزار نفری آزادی برگزار شد، درباره برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته درخصوص تغذیه و اسکان زائران حج به خبرنگاران گفت: ما در حوزه اسکان با ورود به مناطق جدید و مناطقی که دسترسی آسانی به حرم در مکه داشتند، توانستیم بخشی از هزینه‌ مسکن را مدیریت کنیم و موجب کاهش هزینه زائرین شویم.


وی ادامه داد: مدت سفر امسال حدود 30 تا 42 روز بسته به زمان تشرف حجاج است و آنهایی که سوم یا چهارم خرداد ماه وارد عربستان می‌شوند، مشمول افزایش طول سفر خواهند شد.  


رئیس سازمان حج و زیارت در ادامه گفت: کشورهایی که بیش از 30 هزار نفر زائر دارند، عملیات رفت حجاج‌شان 30 روز به طول می‌انجامد، ایران نیز در زمره آن کشورهاست و عملیات رفت حدود 30 روز خواهد بود. عملیات بازگشت حجاج نیز از 14 تیرماه آغاز و سوم مرداد پایان می‌یابد.


وی با بیان اینکه 87 هزار و 550 نفر زائر درقالب بیش از 570 کاروان به حج اعزام خواهند شد، اظهار کرد: عوامل اجرایی به نسبت سال های گذشته کاهش یافته است.



حسینی همچنین درباره از سرگیری سفرهای عمره با توجه به توافقات صورت گرفته با عربستان، گفت: سفر عمره به تصمیماتی که دولت در آینده اتخاذ خواهد کرد، بستگی دارد. 



بر اساس این گزارش، غلامرضا رضایی معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت نیز در حاشیه این همایش، با بیان اینکه 90 هتل در شهرهای مکه و مدینه در اختیار حجاج ایرانی خواهد بود، اظهار کرد: علت تفاوت و افزایش قیمت‌ سفر حجاج  ناشی از نرخ ارز و تفاوت سطح کیفی هتل‌هاست و اینکه 90 هتل مشابه در مکه و مدینه پیدا کنیم، امکان پذیر نیست به همین دلیل اختلاف سطح و کیفیت هتل‌ها باعث اختلاف قیمت شده است و سایر خدماتی که به حجاج ارائه می‌شود، یکسان است. 


وی درباره تدابیر اندیشیده شده درباره انتقاداتی که سال گذشته از سوی برخی زائران درباره تغذیه مطرح شده بود، گفت: سعی شده است به ذائقه‌هایی که در کشور وجود دارد توجه شود به هرحال، استان‌ها و شهرستان‌ها با ذائقه‌ها و سلیقه‌های متفاوتی غذا میل می‌کنند اما سعی کرده‌ایم غذاهایی که برای عموم قابل سرو باشد، طبخ کنیم.


رضایی با اشاره به حضور حدود 600 آشپز و سرآشپز ایرانی و محلی، در آشپزخانه‌های مرکزی گفت: 4 آشپزخانه مرکزی و صنعتی در اختیار سازمان حج و زیارت در عربستان است که غذا را به صورت متمرکز طبخ و توزیع می‌کنند.


 




مطالب مرتبط

نظرات کاربران