گذرنامه ویژه اربعین با پنج سال اعتبار صادر می‌شود گذرنامه ویژه اربعین با پنج سال اعتبار صادر می‌شود گذرنامه ویژه اربعین با پنج سال اعتبار صادر می‌شود بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
گذرنامه ویژه اربعین با پنج سال اعتبار صادر می‌شود گذرنامه ویژه اربعین با پنج سال اعتبار صادر می‌شود گذرنامه ویژه اربعین با پنج سال اعتبار صادر می‌شود گذرنامه ویژه اربعین با پنج سال اعتبار صادر می‌شود گذرنامه ویژه اربعین با پنج سال اعتبار صادر می‌شود

گذرنامه ویژه اربعین با پنج سال اعتبار صادر می‌شود

رئیس ستاد اربعین گفت: گذرنامه ویژه اربعین به مدت پنج سال اعتبار دارد و قرار است با هزینه کمتر و فقط برای سفر اربعین صادر شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج ، سید مجید میراحمدی معاون وزیر کشور و رئیس ستاد قرارگاه اربعین پس از نشست مشترک با همتای عراقی خود در جمع خبرنگاران در تشریح توافقات صورت گرفته افزود: درباره اتباع غیر ایرانی کلیاتی مطرح و مرز‌ها و محل‌هایی برای ورود زوار هر یک از کشور‌ها مطرح شد اما درباره اسنادی که لازم داریم؛ تصمیم بر این شد که در جلسات آینده تصمیمات لازم گرفته و توافقات نهایی در نشست های آینده مشخص شود.


وی گفت : در خصوص اتباع عراقی ساکن ایران هم توافق شد تا کمیته مشترکی میان دو طرف تشکیل شود.


هادی علی الفکیکی مشاور وزیر کشور عراق هم در این نشست گفت: امروز در ایران حاضر شدیم تا درباره مسائل دو طرف و راهپیمایی میلیونی اربعین صحبت کنیم. در خصوص موارد زیادی به تفاهم رسیدیم تا ان شاءالله ترافیک روانی را در نزدیکی مرز‌ها شاهد باشیم.


وی با اشاره به تمهیدات لازم برای زیارت اتباع غیر ایرانی مقیم ایران افزود: درخصوص دانشجویان و سایر اتباع صحبت کردیم تا اسناد هویتی این افراد برای سفر اربعین از سوی ایران صادر شود.


الفکیکی درباره عراقی‌های مقیم ایران هم گفت: دو نوع عراقی مقیم ایران داریم؛ یک دسته از این افراد اسناد هویتی ایرانی در اختیار دارند و دسته دیگر به دلیل ظلم‌های صدام هیچ گونه سندی مبنی بر ایرانی یا عراقی بودن ندارند و به این افراد هم در زمان صدام و هم در زمان حال ظلم می‌شود. با طرف ایرانی صحبت کردیم تا برای همه این افراد اسناد لازم تدارک دیده شود تا با هماهنگی دو سفارت در دو کشور سفر راحتی برای زیارت اربعین داشته باشند.


 مشاور وزیر کشور عراق با تاکید بر اینکه از زوار اباعبدالله الحسین تحت هر شرایطی استقبال می‌کنیم افزود: زوار ایرانی بسیار علاقه‌مند به راهپیمایی اربعین هستند و خوشبختانه دولت و ملت عراق هم از این راهپیمایی استقبال می‌کنند و هر شرایطی را برای زیارت آسان زوار اباعبدالله الحسین فراهم می‌کنند.


وی گفت: طرف ایرانی و عراقی هر دو خواستار این مسئله هستند که بدون مشکل زوار اباعبدالله الحسین زیارت خود را انجام دهند.


میراحمدی معاون وزیر کشور هم تاکید کرد: گذرنامه ویژه اربعین را امسال خواهیم داشت که به تازگی تمهیدات لازم برای صدور آن صورت گرفته است، این گذرنامه ویژه به مدت پنج سال اعتبار دارد و قرار است با هزینه کمتر و فقط برای سفر اربعین صادر شود.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران