لزوم کار جدی و اساسی برای رفع آسیب های اجتماعی

حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر در جمع تولیت های آستان های مقدس و بقاع متبرکه در قم تصریح کرد: آسیب های اجتماعی مسئله مهمی است که می طلبد برای رفع آنها کار جدی و اساسی شود.

حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر که امروز در ششمین اجلاسیه تولیت های آستان های مقدس و بقاع متبرکه در شهر مقدس قم سخن میگفت، با اشاره به شعاری که آستان مقدس حضرت معصومه (س) برای پویش روز دختر انتخاب کرده است، اظهار داشت: در آستان عبدالعظیم حسنی (ع) امسال 14 میلیارد تومان برای حقوق کارکنان و 5 میلیارد تومان برای دانشگاه هزینه شده است درحالیکه تنها یک میلیارد تومان نذورات مردمی بوده است.


تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) با بیان اینکه با فروش قبر نمی توان کار گسترده فرهنگی کرد و دولت به کمک بیاید، افزود: در زمینه کار فرهنگی خیلی عقب هستیم و شرح محتوایی زیارتنامه ها را نداریم لذا زیارت بیشتر حاجت خواهی شده است درحالیکه معرفی و شناخت الگوها و بیعت با پیشوایان و دنبال آنها راه افتادن محتوای زیارتنامه هاست.


وی گفت: در حرم های مطهر منبری ها براساس سلیقه خود صحبت می کنند. چهل و سه سال از انقلاب اسلامی می گذرد، چرا محاسن کلام اهل بیت (ع) بیان نمی شود؟


وی افزود: ما در حوزه های بین المللی نیازمند همکاری هستیم. از ظرفیت حرم ها باید برای فرهنگسازی بین زائران غیرایرانی استفاده کرد.


تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) برانتقال تجربیات اعتاب مقدس تاکید کرد و گفت: آستان های مقدس تجربیات بسیار خوبی دارند. تمام اینها را باید مدون و از آنها استفاده کنیم.


وی گفت: آسیب های اجتماعی مسئله مهمی است که می طلبد برای رفع آنها کار جدی و اساسی شود.


حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکرافزود: خرافه زدایی، بحث نشاط و امید از مقوله های دیگری است که باید به آنها توجه شود.




نظرات کاربران