برگزاری نشست کمیته‌های فرهنگی اربعین ایران و عراق در کربلا برگزاری نشست کمیته‌های فرهنگی اربعین ایران و عراق در کربلا برگزاری نشست کمیته‌های فرهنگی اربعین ایران و عراق در کربلا بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
برگزاری نشست کمیته‌های فرهنگی اربعین ایران و عراق در کربلا برگزاری نشست کمیته‌های فرهنگی اربعین ایران و عراق در کربلا برگزاری نشست کمیته‌های فرهنگی اربعین ایران و عراق در کربلا برگزاری نشست کمیته‌های فرهنگی اربعین ایران و عراق در کربلا برگزاری نشست کمیته‌های فرهنگی اربعین ایران و عراق در کربلا

برگزاری نشست کمیته‌های فرهنگی اربعین ایران و عراق در کربلا

به منظور هماهنگی بین بخش‌های مختلف فرهنگی، تبلیغی و علمی اربعین ۱۴۰۲ گردهمایی یک روزه فعالان و گروه‌های فرهنگی ، رسانه‌ای ، تبلیغی و علمی از ایران و عراق در کربلا  برگزارشد.

به منظور هماهنگی بین بخش‌های مختلف فرهنگی، تبلیغی و علمی اربعین ۱۴۰۲ گردهمایی یک روزه فعالان و گروه‌های فرهنگی ، رسانه‌ای ، تبلیغی و علمی از ایران و عراق در کربلا برگزارشد.


در این نشست دهها نفر از شهرهای مختلف عراق و مسئولان بخش‌ها و گروه‌های قرآنی، فضای مجازی ، تبلیغ و نماز، شورای علمی، مراسم، شعر و ادب، مواکب فرهنگی، تکریم و بین الملل شرکت دارند.


این نشست با حضور دبیر ستاد مرکزی اربعین، معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران و کنسولگریهای جمهوری اسلامی ایران در کربلا و نجف و چند تن از مسئولان حشد الشعبی، اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های عراق، دانشگاه کربلا، لواء الخدمه الحسینیه و لواء نهضه الحسینیه ، حوزه‌های خواهران در کربلا ، جریان علمای ولایی عراق،  گروه‌های فرهنگی مردمی از ایران، مسئولان کمیته فرهنگی وآموزشی اربعین از ایران و عراق به ریاست حجت الاسلام اباذری رایزن فرهنگی و رئیس کمیته فرهنگی اربعین در عراق آغاز به کار کرد.


در این نشست حجت الاسلام اباذری درسخنانی به تبیین حرکت اربعین  بر مبنای روایات و توصیه علما و اندیشه رهبری معظم انقلاب اسلامی پرداخت و گفت: ستاد مرکزی اربعین باید به این حرکت عظیم توجه و اهتمام جدی تر نماید.


وی افزود: هدف این حرکت، معنوی و فرهنگی است تا نهضت عاشورا به جهان معرفی و مردم از این سفر ره توشه معنوی بردارند. این مراسم و آئین یک حرکت بزرگ فرهنگی و بین المللی است و همه باید اهتمام ورزند تا این هدف محقق شود.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران