اولین گروه از زائران طرح «راه مکه» وارد مدینه منوره شد اولین گروه از زائران طرح «راه مکه» وارد مدینه منوره شد اولین گروه از زائران طرح «راه مکه» وارد مدینه منوره شد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
اولین گروه از زائران طرح «راه مکه» وارد مدینه منوره شد اولین گروه از زائران طرح «راه مکه» وارد مدینه منوره شد اولین گروه از زائران طرح «راه مکه» وارد مدینه منوره شد اولین گروه از زائران طرح «راه مکه» وارد مدینه منوره شد اولین گروه از زائران طرح «راه مکه» وارد مدینه منوره شد

اولین گروه از زائران طرح «راه مکه» وارد مدینه منوره شد

اولین پروازهای ذینفعان طرح «راه مکه» از پاکستان وارد فرودگاه مدینه منوره شد. 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، اولین پروازهای ذینفعان طرح «راه مکه» از جمهوری اسلامی پاکستان امروز دوشنبه (اول خرداد) وارد فرودگاه بین المللی محمد بن عبدالعزیز مدینه منوره شد. 


 


به گزارش رسانه‌های عربستان، این گروه از زائران بیت الله الحرام از پاکستان بلافاصله پس از ورود به فرودگاه بین المللی مدینه منوره عازم مکه مکرمه شدند. 


 


پیشتر در روز گذشته (یکشنبه) نیز اولین گروه از حجاج اندونزی در چارچوب طرح یاد شده وارد مدینه منوره و سپس عازم مکه شدند. 


 


گفتنی است «راه مکه» یکی از طرح‌های وزارت کشور عربستان در ارتباط با برنامه خدمت‌رسانی به حجاج در چارچوب برنامه‌های چشم‌انداز ۲۰۳۰ این کشور است. 


 


عربستان سعودی طرح «راه مکه» را در پاکستان، مالزی، اندونزی، مراکش و بنگلادش به عنوان بخشی از طرح‌های «برنامه خدمت به میهمانان خدا» که یکی از برنامه‌های چشم‌انداز ۲۰۳۰ است، راه اندازی کرده است. 


 


بر اساس گزارش خبرگزاری عربستان سعودی، طرح «راه مکه» شامل تسهیلات بسیاری برای زائران در این پنج کشور از روادید الکترونیکی، گذرنامه و مراحل بهداشتی در هنگام خروج از کشور تا زمانی که آن‌ها وارد عربستان سعودی می‌شوند، تا حمل و نقل، اسکان و امور چمدان‌ها در هنگام خروج از کشور می‌باشد. 


 


پروژه راه مکه با همکاری وزارتخانه‌های امور خارجه، حج و عمره و بهداشت و همچنین بسیاری از نهادهای دولتی عربستان به اجرا در آمده است.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران