بازدید دانشجویان مذاهب اسلامی از موزه حج بازدید دانشجویان مذاهب اسلامی از موزه حج بازدید دانشجویان مذاهب اسلامی از موزه حج بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
بازدید دانشجویان مذاهب اسلامی از موزه حج بازدید دانشجویان مذاهب اسلامی از موزه حج بازدید دانشجویان مذاهب اسلامی از موزه حج بازدید دانشجویان مذاهب اسلامی از موزه حج بازدید دانشجویان مذاهب اسلامی از موزه حج

بازدید دانشجویان مذاهب اسلامی از موزه حج

گروهی از دانشجویان دختر دانشگاه ادیان و مذاهب اسلامی تهران روز دوشنبه اول خردادماه از موزه حج در قم بازدید کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، بازدید دانشجویان دختر دانشگاه ادیان و مذاهب اسلامی تهران از موزه حج واقع در حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت شهر قم به مناسبت سالروز میلاد باسعادت حضرت فاطمه معصومه(س) و روز دختر صورت گرفت.


در این بازدید، حجت الاسلام والمسلمین عسکری علویه، مسئول دفتر نمایندگی بعثه در منطقه قم، در مورد شهر آثار موجود در موزه از جمله ماکت مدینه النبی و تاریخچه این شهر مقدس توضیحاتی برای بازدیدکنندگان ارائه کرد.


موزه حج و زیارت در پژوهشکده حج و زیارت در بلوار سمیه قم قرار دارد.


در این موزه، آثار هنری و فرهنگی مربوط به حج با هدف حفظ و اشاعه دستاوردهای معنوی و فرهنگی مهمترین سفر دینی مسلمانان نگهداری می‌شود.


 از جمله آثار فرهنگی موزه حج می‌‌توان به قرآن‌های نفیس، کتب خطی متعلق به خطاطان ایرانی و غیر ایرانی و آثار هنری اسلامی اشاره کرد.


بخشی از موزه به هدایایی اختصاص دارد که از مراکز و سازمان های مربوط به حج و زیارت کشورهای اسلامی، عموما عربی، به رهبر معظم انقلاب، وزرا، مسئولین بعثه و سازمان حج و زیارت اهدا شده است.


ظروف چینی بسیار زیبا ازکشور چین، سجاده‌های نفیس از ترکیه و شمشیر ملیله‌کاری و فیروزه‌کوبی از عربستان از جمله هدایایی هستند که در موزه حج نگهداری می‌شوند.


ماکت شهر مدینه قدیم از دیگر آثار هنری موزه حج و زیارت است. در این ماکت، وقایع مهم تاریخی رخ داده در مدینه النبی با تمام جزییات ولی در ابعاد کوچک نظر بازدیدکنندگان را به خود جلب می‌کند.


مسجدالنبی قدیم،کوچه‌های بنی‌هاشم، منازل ائمه (علیهم السلام)، قبرستان شریف بقیع و بقعه‌های آن، کوه احد، خندق، جبل ابوعبید، و واقعه حره از  جمله بخش های ماکت شهر مدینه در موزه حج و زیارت است.


 




نظرات کاربران