مدیران و کارگزاران حج با امام جمعه اصفهان دیدار کردند

مدیران و کارگزاران حج استان اصفهان به مناسبت گرامیداشت هفته حج با آیت الله سیدیوسف طباطبایی نژاد نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان دیدار کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، در این دیدار، مدیران و عوامل اجرائی کاروانهای حج استان اصفهان به همراه مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری و مدیریت حج و زیارت استان حضور داشتند.


آیت الله طباطبایی نژاد در این دیدار  ضمن تبریک دهه کرامت اظهارداشت: حقیقت آن است خداوند به کسی که او را دوست داشته باشد، توفیق خدمت به حجاج و تشرف به سرزمین وحی را می دهد.


وی با اشاره به اینکه مدیران و خادمان حجاج هرگز تصور نکنند که صرفا توفیق همراهی عده ای زائر را به سرزمین وحی دارند، تصریح کرد: خداوند به کارگزاران حج هم فرصتی برای خودسازی در سایه خدمت داده است.


امام جمعه اصفهان گفت: زیارت شهر رسول مکرم(ص)، قبور اهل بیت(ع) و صحابه در مدینه منوره خود یک توفیق مضاعف بوده که شامل حال شما شده ولی حج یک آزمون والای الهی است و براین اساس بعد از گذشت 10 روز از حج، عید قربان قرار داده شده است.


نماینده ولی فقیه در استان اصفهان تصریح کرد: عید قربان گرچه عید همه مسلمین است ولی بیشتر مختص حجاجی است که اعمال حج را با موفقیت انجام داده‌اند.


آیت الله طباطبایی نژاد افزود: عید از واژه عربی «عود» گرفته شده که به معنی بازگشت به ذات و طبیعت اصلی است، لذا عید انسان زمانی است که به فطرت پاک خود یعنی خدایی شدن بازگردد.


وی با بیان اینکه عقل انسان از فلسفه تک تک اعمال حج و فرایند این موسم واجب، عاجز است، خاطرنشان کرد: ماحصل مجموع اعمال در حج این است که باید اطاعت محض از فرمان خدا بدونِ چون و چرا داشت و این فرایند «چشم گفتن» بنده به خالق خود، زیبا است.


آیت الله طباطبایی نژاد گفت: حجاج و خادمان حج باید خودسازی کنند زیرا خسران آن زمانی است که فردی چندین مرتبه حج رفته باشد و همچنان همان انسان قبلی با شیوه های قبلی غلط خود زندگی کند.


وی افزود: شیوه زندگی و رفتاری هر حاجی پس از حج باید متفاوت و متمایز از دوران قبل از رفتن به این موسم باشد.


امام جمعه اصفهان همچنین یکی از رسالت های مدیران کاروان را هدایت افراد دانست و از آنها خواست از این فرصت مغتنم بهره ببرند.


در ابتدای این دیدار، حجت الاسلام مهدی گرجی مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در استان اصفهان به تبیین و تشریح سیاست ها و اقدامات این نهاد در زمینه  خدمات دهی به زائران در قالب کاروان های زیارتی عتبات و حج تمتع پرداخت.


وی گفت: امسال عملکرد قابل قبولی در ایام اربعین حسینی با ساماندهی موکب ها صورت گرفت و رضایت خوبی در بین زائران حسینی برقرار شد.


 حجت الاسلام اژدری مدیرکل حج و زیارت استان اصفهان نیز در این دیدار گفت: روند اعزام حجاج استان از اواخر سال گذشته آغاز شد و در مجموع، هفت هزار و  390 نفر زائر در قالب 51 کاروان از استان اصفهان برای مراسم حج امسال ثبت نام کرده اند.


وی یادآور شد: اولین کاوران از استان اصفهان در تاریخ هشتم خرداد به سرزمین های وحی اعزام می شود.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران