دومین همایش بین‌المللی معرفت و رسالت حسینی آغاز شد دومین همایش بین‌المللی معرفت و رسالت حسینی آغاز شد دومین همایش بین‌المللی معرفت و رسالت حسینی آغاز شد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
دومین همایش بین‌المللی معرفت و رسالت حسینی آغاز شد دومین همایش بین‌المللی معرفت و رسالت حسینی آغاز شد دومین همایش بین‌المللی معرفت و رسالت حسینی آغاز شد دومین همایش بین‌المللی معرفت و رسالت حسینی آغاز شد دومین همایش بین‌المللی معرفت و رسالت حسینی آغاز شد

دومین همایش بین‌المللی معرفت و رسالت حسینی آغاز شد

دومین همایش بین‌المللی معرفت و رسالت حسینی با عنوان اربعین و تمدن نوین اسلامی، با حضور شخصیت های دانشگاهی ، علمی و حوزوی داخلی و خارجی در تهران آغاز به کار کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، دومین همایش بین‌المللی معرفت و رسالت حسینی با عنوان «اربعین و تمدن نوین اسلامی»، به همت کمیته فرهنگی آموزشی ستاد مرکزی اربعین و با همکاری دانشگاه کربلا، معاونت پژوهش حوزه علمیه قم، معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی و تعداد دیگری از دانشگاهها صبح امروزشنبه(۶ خرداد) در دانشگاه شهید بهشتی آغاز شد.


این کنگره بین‌المللی با حضور شخصیت های دانشگاهی،علمی و حوزوی داخلی و خارجی در سه محور ظرفیت‌های تمدنی اربعین، نمودهای تمدنی اربعین و اربعین، تمدن نوین اسلامی و آرمان شهر مهدوی  برگزار می‌شود.


ظرفیت‌های تمدنی اربعین اولین محور این کنگره شامل موضوعات «اربعین ساحت تمرین زیست توحیدی»، «آینده پژوهشی فرهنگی و اجتماعی اربعین»، «اربعین و هویت جمعی پیروان اهل بیت(ع)»، «ظرافت‌ها و ظرفیت‌های هنری، ادبی و رسانه‌ای اربعین»، «اربعین و دیپلماسی عمومی»، «اربعین و رشد و پیشرفت اجتماعی و فرهنگی»، «اربعین، توسعه گفتمان مکتب اهل بیت(ع) در تعامل با مذاهب اسلامی» و «ظرفیت اربعین در توسعه گفتگوهای ادیان وحیانی» می باشد.


محور دوم کنگره «نمودهای تمدنی اربعین» با موضوعات «اربعین تجلی فضایل اخلاقی»، «اربعین و سبک زندگی اسلامی»، «اربعین و همگرایی امت اسلامی»، «اربعین و تولید گفتمان تمدنی برپایه معنویت»، «اربعین و مقاومت اسلامی» و «اربعین و استکبارستیزی و عدالت‌خواهی» است.


محور سوم فراخوان نیز «اربعین، تمدن نوین اسلامی و آرمان شهر مهدوی» با موضوعات «گفتمان‌سازی مهدوی در اربعین»، «اربعین تجلی ارزش‌ها و آرمان‌های مهدوی»، «مهدویت و چشم انداز آن در اربعین با نگاه آینده‌پژوهی» و «چرایی و چگونگی الگوگیری از آرمان شهر مهدوی در پیشرفت فرهنگ اربعین» است.


اعضای هیئت‌علمی این کنگره از کشور ایران و عراق هستند و معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی نیز حمایت معنوی و علمی خود را در برگزاری این کنگره بین‌المللی، ارزیابی مقالات و... به عمل آورد.


حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت سخنران ویژه مراسم افتتاحیه این کنگره بین المللی است.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران