روند اعزام و استقرار زائران به سرزمین وحی روان و مناسب است روند اعزام و استقرار زائران به سرزمین وحی روان و مناسب است روند اعزام و استقرار زائران به سرزمین وحی روان و مناسب است بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
روند اعزام و استقرار زائران به سرزمین وحی روان و مناسب است روند اعزام و استقرار زائران به سرزمین وحی روان و مناسب است روند اعزام و استقرار زائران به سرزمین وحی روان و مناسب است روند اعزام و استقرار زائران به سرزمین وحی روان و مناسب است روند اعزام و استقرار زائران به سرزمین وحی روان و مناسب است

روند اعزام و استقرار زائران به سرزمین وحی روان و مناسب است

درحالیکه پنج روز از آغاز عملیات اعزام زائران به سرزمین وحی می گذرد در نشست شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت، مسئولان حج و زیارت از روند روان و مناسب اعزام واستقرار زائران در سرزمین وحی خبر دادند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی حج، نشست شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت امروز به ریاست حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه درامور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی تشکیل شد.


در این جلسه، آقایان سید عباس حسینی رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به اینکه بیش از ده هزار نفر از زائران و عوامل تاکنون به سرزمین وحی مشرف شده اند، گفت: غروب امروز 14 کاروان پس از گذراندن مدت اقامت خود درمدینه منوره در مسجد شجره محرم شده و عازم مکه مکرمه می شوند.


وی با تاکید براینکه واحدهای مختلف مجموعه حج و زیارت در مدینه منوره و مکه مکرمه آماده استقبال از زائران هستند، افزود: زیارت دوره و حضور زائران در روضه شریف در مسجدالنبی نیز روند عادی خود را دارد.



نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با تقدیر از اقدامات صورت گرفته برای تسهیل سفر حجاج از رئیس سازمان حج و زیارت خواست مدیران کاروان ها بویژه کاروان هایی که تعداد زائران کهنسال بیشتری دارند و طبق ارزیابی ها در انجام وظایف محوله عملکرد خوبی نشان دهند ، تشویق شوند.


این جلسه با گزارش آقای نصرالله فرهمند مدیرعامل موسسه فرهنگی عمره سعادت درخصوص تعداد روادید اخذ شده برای زائران و عوامل و وضعیت پروازها و اسکان حجاج در مدینه منوره و مکه مکرمه ادامه یافت.  


وی گفت: از 13 خرداد ماه تعداد پروازها به روزانه 16 تا 18 عدد خواهد رسید و عملیات حج روان و بدون مشکل درحال انجام است.


در این جلسه دکتر طاهر درودی معاون حج و عمره مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر نیز با اشاره به اینکه در سامانه پزشکی حج 86933 نفر ثبت شده اند، اظهار داشت: تنها وضعیت معاینات کمتر از هزار نفر تعیین تکلیف نشده که آن هم بدلیل تشکیل کاروان های جدید و یا درانتظار اعلام نتایج آزمایشات تکمیلی است.


وی با اشاره به اینکه معاینات زائران را 466 پزشک در استان های مختلف انجام دادند افزود: تاکنون استطاعت جسمی 243 نفر تایید نشده است.



در پایان این جلسه ، آقای حمید رضا رهبری فر معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان حج و زیارت از میزان ودیعه ثبت نام کنندگان حج تمتع و سفر عمره در بانک ملی گزارش داد و تصریح کرد: در راستای دفاع از حقوق زائر جلساتی با مسئولان این بانک درحال برگزاری است و امیداوریم که به نتیجه برسد.


 




مطالب مرتبط

نظرات کاربران