تعداد زیاد ویلچرها در فرودگاه مدینه، زائران را با مشکل روبه رو کرده است تعداد زیاد ویلچرها در فرودگاه مدینه، زائران را با مشکل روبه رو کرده است تعداد زیاد ویلچرها در فرودگاه مدینه، زائران را با مشکل روبه رو کرده است بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
تعداد زیاد ویلچرها در فرودگاه مدینه، زائران را با مشکل روبه رو کرده است تعداد زیاد ویلچرها در فرودگاه مدینه، زائران را با مشکل روبه رو کرده است تعداد زیاد ویلچرها در فرودگاه مدینه، زائران را با مشکل روبه رو کرده است تعداد زیاد ویلچرها در فرودگاه مدینه، زائران را با مشکل روبه رو کرده است تعداد زیاد ویلچرها در فرودگاه مدینه، زائران را با مشکل روبه رو کرده است

تعداد زیاد ویلچرها در فرودگاه مدینه، زائران را با مشکل روبه رو کرده است

با توجه به حضور گسترده زائران سالخورده در حج امسال و ارسال ویلچرهای فراوان به عربستان، انتقال ویلچر و وسایل زائران با مشکلاتی روبه رو شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، با توجه به حضور گسترده افراد سالمند در حج امسال، تعداد زیادی ویلچر توسط زائران از ایران به عربستان ارسال شده است.


همین عامل سبب شده است که در فرودگاه مدینه مشکلاتی برای زائران ایجاد شود و انتقال ویلچر و وسایل زائران با کندی صورت گیرد.


 



با توجه به اینکه در سالهای گذشته به علت شیوع کرونا، افراد بالای 65 سال امکان حضور در مراسم حج را نداشته‌اند، امسال با از بین رفتن کرونا، این امکان فراهم شده است که افرادی بالای 65 سال به این سفر مشرف شوند.


بنا به آمارها، حدود نیمی از 87 هزار و 550 زائر ایرانی خانه خدا را در سال جاری افراد بالای 60 سال سن تشکیل می دهند.


به گفته دکتر سیدعلی مرعشی رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر در حج امسال  نزدیک به 2300 زائر بالای 80 سال سن دارند.


در چنین شرایطی، چند روز پیش فیلمی منتشر شد که نشان می دهد در حرمین شریفین افرادی حضور دارند که به زائران ویلچری کمک می کنند.


این افراد شیوه صحیح استفاده از پله برقی را برای زائرانی که ویلچر دارند، آموزش می‌دهند تا آنها و همراهانشان در ترددها و جایجایی دچار مشکل نشوند.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران