زیارت روضه رضوان مسجد النبی با  ثبت نام اینترنتی مقدور است + فیلم زیارت روضه رضوان مسجد النبی با  ثبت نام اینترنتی مقدور است + فیلم زیارت روضه رضوان مسجد النبی با  ثبت نام اینترنتی مقدور است + فیلم بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
زیارت روضه رضوان مسجد النبی با  ثبت نام اینترنتی مقدور است + فیلم زیارت روضه رضوان مسجد النبی با  ثبت نام اینترنتی مقدور است + فیلم زیارت روضه رضوان مسجد النبی با  ثبت نام اینترنتی مقدور است + فیلم زیارت روضه رضوان مسجد النبی با  ثبت نام اینترنتی مقدور است + فیلم زیارت روضه رضوان مسجد النبی با  ثبت نام اینترنتی مقدور است + فیلم

زیارت روضه رضوان مسجد النبی با ثبت نام اینترنتی مقدور است + فیلم

زیارت روضه النبی امسال همچون سال گذشته به شکل اینترنتی بوده و زائران پس از دریافت مجوز می‌توانند در این قسمت از مسجد النبی وارد شوند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، با تصمیم اداره امور مسجدالحرام و حرم مطهر نبوی (ص)، حضور زائران در روضه رضوان منوط به ثبت‌نام اینترنتی از طریق اپلیکیشن نوسوک (nusuk) شده است.


تمام زائران از سراسر دنیا برای زیارت روضه النبی بایستی از این طریق اقدام کنند.



رَوْضَةُ النَّبی، روضه مطهّره یا روضه شریفه مکان میان منبر و مرقد پیامبر(ص) در مسجد النبی است که در حدیث نبوی، بهشتی و بسیار مقدس خوانده شده است. در محدوده روضه مطهّر، سه مکان مقدس وجود دارد: مرقد مطهّر رسول خدا(ص)، منبر و محراب.


زیارت روضه‌النبی به این شکل، از سال گذشته آغاز شد تا ازدحام جمعیت زائران در این بخش از مسجدالنبی کنترل شود.


البته برای ورود به روضه النبی به این شکل نیز زائران باید در صف‌های طولانی قرار بگیرند تا فرصت زیارت نصیب‌شان شود.


 


با تمهیدات اتخاذ شده از سوی سازمان حج و زیارت کشورمان، رزرو زائران ایرانی به صورت کاروانی و جمعی از سوی این سازمان صورت می‌گیرد.


فرآیند ثبت نام به این شکل است که این سامانه چند زمان خالی پیشنهاد می‌دهد.


همچنین زائران در گروه‌های خانم و آقا ثبت‌نام می شوند و برای هر گروه یک مجوز مجزا گرفته می‌شود.




 


البته برای ورود به روضه النبی پرینت مجوز لازم است.


افرادی که وارد روضه رضوان می‌شوند با توجه به ساعات ثبت‌شده روی برگه، در حدود نیم ساعت فرصت بهره‌مندی از این فضای معنوی و اقامه نماز و دعا در جوار حرم و ضریح مطهر پیامبر اکرم(ص) را دارند


.


یکی از مشکلات احتمالی این شیوه زیارت این است که در ثبت‌نام گروهی، تمامی افرادی که نامشان در فهرست آمده هنگام ورود به روضه منوره باید حاضر باشند لذا ممکن است با غیبت برخی زائران، ورود دیگران نیز با مشکلاتی روبه‌رو شود.


البته ثبت‌نام به صورت انفرادی از طریق اپلیکیشن نوسوک نیز امکان پذیر است.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران