دمای شهر مکه در روزهای آینده به 44 درجه می‌رسد دمای شهر مکه در روزهای آینده به 44 درجه می‌رسد دمای شهر مکه در روزهای آینده به 44 درجه می‌رسد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
دمای شهر مکه در روزهای آینده به 44 درجه می‌رسد دمای شهر مکه در روزهای آینده به 44 درجه می‌رسد دمای شهر مکه در روزهای آینده به 44 درجه می‌رسد دمای شهر مکه در روزهای آینده به 44 درجه می‌رسد دمای شهر مکه در روزهای آینده به 44 درجه می‌رسد

دمای شهر مکه در روزهای آینده به 44 درجه می‌رسد

مکه مکرمه در روزهای آینده گرم‌تر می‌شود و درجه هوا در مسجدالحرام به بیش از 50 درجه سانتی گراد هم خواهد رسید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج به نقل از فارس، در روزهای اخیر با بارش باران در مکه مکرمه، هوا ساعاتی متعادل شد اما از روزهای آینده دمای مکه مکرمه افزایش می‌یابد.


گرمای هوا در عربستان امسال همزمان با ایام حج تمتع تا حدی است که حتی از آن به عنوان گرم‌ترین حج تمتع در ۲۵ سال اخیر یاد می‌شود. شاید برای همین باشد که سعودی‌ها محدودیتی در پذیرش زائران ساکن عربستان در حج تمتع اعمال کرده و اجازه تشرف زائران زیر ۱۲ سال به حج امسال را نداده‌اند.


در همین حال، اعزام زائران کشورهای مختلف به حج تمتع در حال انجام است و هر روز بر تعداد زائران حاضر در سرزمین وحی افزوده می‌شود.


بنا به آمارها، امسال حدود دو میلیون زائر از کشورهای مختلف برای انجام مناسک حج تمتع  وارد سرزمین وحی می شوند. همزمان، بیش از 200 هزار تن از شهروندان عربستان نیز در این مناسک شرکت خواهند کرد.


در چنین شرایطی، رسانه های عربستانی گزارش داده اند دمای هوا در مکه مکرمه در روزهای آینده بطور میانگین به ۴۴ درجه سانتیگراد خواهد رسید اما این رقم در هفته های آتی تا بیش از 50 درجه در اواسط ظهر در مسجدالحرام هم بالا خواهد رفت.


سعودی‌ها برای کاهش ۶ درجه‌ای دمای هوا، وسایل سرمایشی در مسجدالحرام را افزایش داده‌اند.


متولیان مسجدالحرام برای جلوگیری از گرمازدگی در کنار توزیع آب خنک، چترهایی نیز در اختیار زائران قرار می‌دهند.


 




مطالب مرتبط

نظرات کاربران