کفن به تن کن و آماده شو! کفن به تن کن و آماده شو! کفن به تن کن و آماده شو! بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
کفن به تن کن و آماده شو! کفن به تن کن و آماده شو! کفن به تن کن و آماده شو! کفن به تن کن و آماده شو! کفن به تن کن و آماده شو!

کفن به تن کن و آماده شو!

کفن به تن کن، تا برای ورود به خانه آماده شوی! «لباس وابستگی و نشان‌دار را از تن به درآور، در هر مقام و لباسی هستی، مشابه کفن به تن کن، تا برای ورود به خانه آماده شوی.»

«آهسته آهسته به ایام تشریق نزدیک می‌شویم، زایران خانه‌ی دوست برای انجام مناسک حج تمتع آماده می‌شوند، تا حج اصغر و حج اکبر به‌جای آورند.


زاِئران خانه توحید، لباس دنیا و تفاخر را از تن بیرون می‌کنند و لبیک‌گویان به جامه آخرت آراسته می‌شوند.


مردان دو حوله ندوخته و زنان لباس سرتاسر سفید. به میقات می‌روند و راه چقدر نزدیک شده است.!!!


چون هنوز که اهل خانه نیستی، دستور داده‌اند برای ورود به خانه، از خارج حرم، در فاصله‌های دور، در محلی که میقات می‌نامند، احرام ببندی، لباس وابستگی و نشان‌دار را از تن درآوری، لباست نشان مقام و درجه و شغل نباشد، در هر مقام و لباسی هستی مشابه کفن به تن کن، تا برای ورود به خانه آماده شوی.


وقتی اجازه ورود پیدا کنی و سجده شکر به‌خاطر این اجازت انجام دهی، اجازه می‌دهند گِرد خانه دوست طواف کنی و درحالی‌که مقام ابراهیم و کعبه را در مقابل داری، نماز طواف بپا داری.


به یاد بیاور ابراهیم را که چگونه از یک یک امتحانات سربلند بیرون آمد.
به یاد بیاور اسماعیل را که برای ذبیح‌شدن تسلیم شد.


با سلام بر اسماعیل ذبیح، آب زمزم بنوش و رفع عطش کن.


به یاد بیاور وقتی را که هاجر بین کوه صفا و مروه برای نجات تنها دلبندش سعی می‌کرد.


آری! تحمل تشنگی فرزند سخت است، برای سیراب‌شدن فرزندش به‌دنبال سراب می‌دوید.


هفت‌مرتبه دویدن بالأخره نتیجه داد و از زیر پای اسماعیلش چشمه‌ای جوشان شد که تا ابد هرچه برداشت کنی خشک نخواهد شد و برکتی شد برای زمین.


وقتی اجازه ورود پیدا کرده‌ای، یعنی با معمار خانه هم‌پیمان شده‌ای، اجازه می‌دهند لباس خودت را به تن کنی و با تمرین بندگی، خودت باشی اما در جهت الهی و بندگان صالح الله.


حال که اهل خانه شده‌ای، «اُدخلوها بسلامٍ آمنین».




مطالب مرتبط

نظرات کاربران