پرواز حجاج ایرانی به فرودگاه جده، شنبه آغاز می شود پرواز حجاج ایرانی به فرودگاه جده، شنبه آغاز می شود پرواز حجاج ایرانی به فرودگاه جده، شنبه آغاز می شود بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
پرواز حجاج ایرانی به فرودگاه جده، شنبه آغاز می شود پرواز حجاج ایرانی به فرودگاه جده، شنبه آغاز می شود پرواز حجاج ایرانی به فرودگاه جده، شنبه آغاز می شود پرواز حجاج ایرانی به فرودگاه جده، شنبه آغاز می شود پرواز حجاج ایرانی به فرودگاه جده، شنبه آغاز می شود

پرواز حجاج ایرانی به فرودگاه جده، شنبه آغاز می شود

رییس سازمان حج و زیارت اعلام کرد: پرواز کاروان های زائران ایرانی خانه خدا به جده که به کاروان های «مدینه بعد» شهرت دارند، از روز شنبه آینده - سیزدهم خرداد- آغاز می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، «سیدعباس حسینی» با اعلام آخرین وضعیت ورود حجاج ایرانی به سرزمین وحی گفت: تعداد ورودی زایران ایرانی از ابتدای اعزام ها در سوم خرداد تا پایان وقت چهارشنبه دهم خرداد ماه ۱۵هزار و ۵۷۵ نفر بوده که در قالب 108 کاروان موسوم به «مدینه قبل» وارد شهر پیامبر شده اند.


وی افزود: از آنجا که اعضای کاروان های ایرانی بطور  میانگین پنج روز در مدینه حضور دارند، تا آخر وقت دیروز (چهارشنبه شب) تعداد ۴۳ کاروان پس از زیارت مسجدالنبی، مرقد پیامبر(ص)، ائمه (ع) مدفون در قبرستان بقیع و زیارت اماکن تاریخی و دینی در شهر پیامبر،  در مسجد شجره لباس احرام پوشیده و برای انجام مناسک حج رهسپار مکه مکرمه شده اند.


حسینی شمار زائران ایرانی که روز چهارشنبه وارد خاک عربستان شدند را 1500 نفر برشمرد اما گفت که با نزدیک شدن به ایام مناسک حج، شمار پروازها افزایش خواهد یافت.


وی گفت: پروازهای زائران ایرانی تا یکم تیرماه ادامه دارد و با آغاز پروازهای کاروان های مدینه بعد از 13 خرداد، شمار ورود حجاج ایرانی به سرزمین وحی به طور چشمگیری افزایش خواهد یافت.


زائران مدینه قبل آن دسته از حجاجی هستند که مقصد نخست آنان در سرزمین وحی، مدینه منوره است. این گروه از زائران از طریق فرودگاه مدینه وارد این شهر می شوند اما زائران مدینه بعد نخست به مکه مکرمه می روند و مقصد آنان در پروازهای ورودی به عربستان، فرودگاه شهر بندری جده است.


امسال 87 هزار و 550 زائر ایرانی برای انجام مناسک حج تمتع وارد عربستان می شوند. پروازهای بازگشت حجاج ایرانی از سیزدهم تیر آغاز شده و تا سوم مرداد ادامه خواهد یافت.


رییس سازمان حج و زیارت در باره وضعیت سلامتی زایران ایرانی گفت: بحمدالله از ابتدای عملیات حج تاکنون زایران عزیز ما در سلامت هستند و هیچ مورد فوتی در این ایام نداشته ایم.


حسینی تصریح کرد: در این مدت، توجه ویژه ای به سلامت زایران شده است.




نظرات کاربران