سامانه مدیریت تردد زائران اربعین در پایانه برکت راه‌اندازی شد

معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری گفت: با هدف تسهیل در ارائه خدمات به زائران اربعین ۱۴۰۲ سامانه مدیریت تردد در پایانه برکت مرز مهران راه‌اندازی شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج به نقل از تسنیم، محمد تیموری اظهار کرد: این سامانه به منظور مدیریت ناوگان ورودی و خروجی در ایام اربعین حسینی در پایانه مرزی شهید سلیمانی(مهران) تعبیه شده است.


وی افزود: با ایجاد زیرساخت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری و نصب دوربین‌های پلاک در درب‌های ورودی و خروجی پایانه برکت، این سامانه از اول شهریور ماه آغاز به کار کرد.


وی بیان کرد:‌ امکان مدیریت مدت زمان توقف در پارکینگ برکت، بهینه‌سازی فضا و ظرفیت پایانه بر اساس مبادی و مقاصد سفر از اهداف راه‌اندازی این سامانه است. با اتصال این سامانه به سامانه‌های کارت هوشمند، صورت‌وضعیت برخط و سامانه داپ (تردد و پلاک‌خوان) گزارش‌های ترکیبی و تحلیل از سفرهای اربعین ارائه می شود.


معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: با ثبت مکانیزه پلاک خودرو در این نرم‌افزار و در صورت داشتن اسنادی مانند صورت‌ وضعیت، اطلاعات به صورت خودکار برای کاربران نمایش داده می‌شود.


به گفته تیموری راه‌اندازی این سامانه و ثبت اطلاعات دستی برای ناوگان دارای پلاک غیرعمومی نظامی و بدون صورت‌وضعیت، امکان رصد و تکمیل گزارش‌های سفرهای فاقد صورت‌وضعیت نیز فراهم شده است.


وی همچنین از اطلاع رسانی ورود و خروج از پایانه برکت به رانندگان در قالب سرویس های پیامکی خبر داد.