آخرین آمار از خدمات واحد راهنمایی زائران

رئیس دفتر ستاد اربعین سازمان حج و زیارت با اشاره به عملکرد موفقیت آمیز واحد راهنمایی زائران و امور گمشدگان گفت: از ظرفیت کارگزاران سازمان حج و زیارت در این زمینه بهره گرفتیم که نسبت به سنوات قبل پررنگ تر بوده است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج ؛ آقای داود باقری رئیس دفتر ستاد اربعین سازمان حج و زیارت درباره اقدامات انجام شده در ایام اربعین گفت: سازمان علاوه بر ثبت نام و برنامه ریزی برای زائران، متولی واحد زائران و امور گمشدگان می باشد که امسال این وظیفه را پررنگ تر از سالهای قبل انجام داده و در 6 مرز ورودی به عراق ، 4 شهر زیارتی و مسیر نجف به کربلا این نیروهای زحمتکش مستقر شده اند و در این زمینه از ظرفیت کارگزاران دلسوز سازمان استفاده شده است.
وی با بیان اینکه در واحد راهنمایی زائران و امور گمشدگان نسبت به راهنمایی راه ها، اماکن مقدس، اشیاء گمشده یا پیدا شده و افراد گمشده یا پیدا شده راهنمایی صورت گرفته است، گفت: در روزهای اخیر صحنه های زیبایی خلق شده است که این مهم مرهون لطف الهی و دلسوزی کارگزاران می باشد.
باقری تصریح کرد: تا روز گذشته با تلاش واحد راهنمایی زائران و امور گمشدگان بیش از 90 درصد مراجعه گنندگان ، گمشدگان خود را یافته اند و حدود 60 درصد اشیاء گمشده که به ما اطلاع داده شده از این طریق پیدا شده است ؛ همچنین تا روز گذشته یک میلیون و 65 هزار خدمت ارائه شده و از حدود 28 هزار گمشده ثبت شده بیش از 90 درصد موفقیت آمیز بوده و این زائران به عزیزانشان پیوسته اند.
وی افزود: همچنین سازمان حج و زیارت در این ایام علاوه بر فعالیتهای ذکر شده بر موضوع بیمه زائران نیز نظارت داشته است.
رئیس دفتر ستاد اربعین سازمان حج صریح کرد: این سازمان خدمات زیادی در این ایام انجام داده و از ظرفیت های آن برای خدمت رسانی بهتر استفاده شده است که می توان به طبخ غذا در آشپزخانه های نجف و کربلا اشاره کرد و تاکنون 360 هزار پرس غذا طبخ و ازسایر ظرفیت های موجود نیز استفاده شده است.
باقری با اشاره به عملکرد سمن های (سازمان های مردم نهاد) عراقی و ایرانی در همکاری با واحد راهنمایی زائران و امور گمشدگان گفت: این سمن ها با ما همکاری داشتند که امیدواریم از مشارکت این عزیزان در سنوات آتی به جهت خدمت رسانی بهتر استفاده کنیم.