ظرفیت سازی برای اعزام بیش از 51 هزار زائر در اسفند ماه به عتبات ظرفیت سازی برای اعزام بیش از 51 هزار زائر در اسفند ماه به عتبات ظرفیت سازی برای اعزام بیش از 51 هزار زائر در اسفند ماه به عتبات بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
ظرفیت سازی برای اعزام بیش از 51 هزار زائر در اسفند ماه به عتبات ظرفیت سازی برای اعزام بیش از 51 هزار زائر در اسفند ماه به عتبات ظرفیت سازی برای اعزام بیش از 51 هزار زائر در اسفند ماه به عتبات ظرفیت سازی برای اعزام بیش از 51 هزار زائر در اسفند ماه به عتبات ظرفیت سازی برای اعزام بیش از 51 هزار زائر در اسفند ماه به عتبات

ظرفیت سازی برای اعزام بیش از 51 هزار زائر در اسفند ماه به عتبات

معاون امورعتبات سازمان حج و زیارت درنشست شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت از ظرفیت سازی برای اعزام 51900 زائر درقالب کاروان های زیارتی تحت نظارت سازمان حج و زیارت درسفرهای زمینی و هوایی به عتبات عالیات دراسفند ماه خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی حج، دراین جلسه که امروز به ریاست حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه درامور حج و زیارت تشکیل شد آقای حمید رضا محمدی  افزود: تاکنون 39 هزار نفر ثبت نام را کامل کرده و تکمیل ظرفیت درحال انجام است.


وی اضافه کرد: میانگین اعزام هوایی در طول سال ۳۰ درصد بوده که در اسفند ماه به 41 درصد افزایش یافته است.


بگقته آقای محمدی برای اعزام های نوروزی در بازه زمانی 23 اسفند امسال تا 9 فرودین ماه 1403 بیش از 25300 ظرفیت ایجاد و 50 درصد ثبت نام انجام شده است .


وی گفت: ثبت نام نوروزی در سال گذشته حدود 24 هزار نفر بود که امسال 6 درصد افزایش یافته است.



وی اظهار داشت: اعزام زائران برای ماه مبارک رمضان از 23 اسفند تا 21 فروردین ادامه خواهد داشت و تا کنون 31150 ظرفیت ایجاد شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 65 درصد افزایش نشان می دهد.


وی از استان های تهران، خراسان رضوی و قم بعنوان استان هایی یاد کرد که بیشترین ظرفیت را برای این ایام فراهم کردند و افزود: مدت اقامت در ایام نوروز 7 روز و 6 شب و برای تعداد اندکی کاروان نیز طول سفر از سه شب تا پنج شب تعریف شده است و 30 شرکت مجری هم درزمینه اعزام زائران به عتبات در نوروز فعال هستند.


معاون امور عتبات سازمان حج و زیارت اضافه کرد: در بهمن ماه امسال 55320 نفز ثبت نام و به عتبات اعزام شدند که نسبت به بهمن سال قبل 59 درصد افزایش یافته است.


در ادامه این جلسه، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت خواستار ارائه بسته های متنوع برای بهره برداری بیشتر زائران در فرصت عتبات نوروزی و ماه رمضان شد و از مسئولان این حوزه خواست تا با توجه به اشتیاق مردم به سفر معنوی عتبات بسته های درازمدت در این حوزه را با توجه به شرایط عراق بویژه در شهرهای زیارتی مورد توجه قرار دهند.


حجت الاسلام والمسلمین نواب بر لزوم توجه به حقوق زائر تاکید کرد و گفت: مسئولان  و مجریان باید به دقت ارائه خدمات به زائران را مدنظر داشته باشند.



این گزارش حاکیست، دراین جلسه همچنین آقای سید عباس حسینی رئیس سازمان حج و زیارت به تشریح روند اقدامات صورت گرفته در خصوص حج 1403 و تعیین تکلیف ظرفیت های مانده در برخی استان ها برای پذیرش زائرین پیش ثبت نام شده پرداخت و عنوان کرد  که دستورالعمل انتخاب عوامل اجرائی کاروان های حج تا پایان این هفته به استان ها ابلاغ خواهد شد.   


 


 




مطالب مرتبط

نظرات کاربران