شعار حج 1403 اعلام شد شعار حج 1403 اعلام شد شعار حج 1403 اعلام شد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
شعار حج 1403 اعلام شد شعار حج 1403 اعلام شد شعار حج 1403 اعلام شد شعار حج 1403 اعلام شد شعار حج 1403 اعلام شد

شعار حج 1403 اعلام شد

جلسه شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت برای بررسی آخرین اقدامات صورت گرفته درخصوص حج پیش رو و سفرهای زیارتی عتبات تشکیل و شعار حج 1403 اعلام شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، آخرین نشست شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت در سال 1402 امروز به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی تشکیل شد.


در این نشست که رئیس ، معاونین و چند تن از مدیران سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری شرکت داشتند «حج؛ قرآن محوری، همدلی و اقتدارامت اسلامی و دفاع از فلسطین مظلوم» به عنوان شعار حج آینده انتخاب و اعلام شد.


نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت دراین باره گفت: پس از بررسی‌های کارشناسی و با توجه به محورها و توصیه های مورد تاکید رهبرمعظم انقلاب اسلامی در خصوص انس با قرآن وهمچنین شرایط جهان اسلام و بویژه فلسطین و مشورت های صورت گرفته شعار حج 1403 انتخاب شده است.



وی گفت: در انتخاب این شعار چالش های مهم جهان اسلام و امت اسلامی و بویژه مردم مظلوم فلسطین و حمایت از مبارزات آنان علیه اشغالگران صهیونیست و آثارعملیات طوفان الاقصی در زنده نگاه داشتن قضیه فلسطین مدنظر قرار گرفته چرا که ظلم و ستمی که امروز توسط رژیم اشغالگر فلسطین اتفاق افتاده بی سابقه است.


در ادامه این جلسه، آخرین اقدامات صورت گرفته در حوزه اجرایی حج پیش رو و برنامه ریزی های صورت گرفته در خصوص اعزام های عتبات نوروزی و ماه رمضان مطرح و بررسی شد وآقای حمید رضا محمدی معاون عتبات عالیات سازمان حج و زیارت از تشکیل کاروان 23 روزه ویژه رمضان برای سفر زمینی به عراق و استقبال زائران خبر داد.



در این نشست همچنین آقای غلامرضا رضایی معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت از سفر اخیر خود و هیئت همراه به عربستان و پیگیری های صورت گرفته در زمینه های مسکن، نقل شهری و بین شهری، پرواز و مشاعر گزارش داد و گفت: با وزارت حج وعمره عربستان به صورت مستمردرارتباط هستیم تا زمینه اعزام زائران طبق برنامه ریزی های انجام شده در موعد مقرر فراهم شود.


دراین جلسه، آقای سید عباس حسینی رئیس سازمان حج و زیارت تصریح کرد: این مجموعه درایام تعطیلات نوروزی نیز بی وقفه امور حج و عتبات کاروان های اعزامی را پیگیری خواهد کرد و ان شاءالله با همراهی مرکز پزشکی معاینات زائران حج 1403 طبق برنامه انجام می شود و زمینه برای اقدام های بعدی مهیا خواهد شد.





مطالب مرتبط

نظرات کاربران