سخن پیامبر(ص) درباره امام حسن مجتبی(ع) سخن پیامبر(ص) درباره امام حسن مجتبی(ع) سخن پیامبر(ص) درباره امام حسن مجتبی(ع) بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
سخن پیامبر(ص) درباره امام حسن مجتبی(ع) سخن پیامبر(ص) درباره امام حسن مجتبی(ع) سخن پیامبر(ص) درباره امام حسن مجتبی(ع) سخن پیامبر(ص) درباره امام حسن مجتبی(ع) سخن پیامبر(ص) درباره امام حسن مجتبی(ع)

سخن پیامبر(ص) درباره امام حسن مجتبی(ع)

پیامبر اکرم(ص) در روایتی فرموده‌اند: هرکس امام حسن مجتبی(ع) و امام حسین(ع) را دوست بدارد در بهشت است و هرکس دوستداران آن دو را دوست بدارد در بهشت است.

پایگاه اطلاع رسانی حج روایت زیر را از کتاب « بحارالانوار» منتشر می‌کند.


سخن پیامبر(ص) درباره امام حسن مجتبی(ع):


قال رسول الله صلی الله علیه و آله و سلّم:یا ای‌ها الناس ألا اُخبرکم بخیر الناس جدّاً و جدَّةً؟ ألا اُخبرکم ای‌ها الناس بخیر الناس أبا و أمّا؟ ألا اُخبرکم ای‌ها الناس بخیر الناس عمّاً و عمةً؟ ألا اُخبرکم ای‌ها الناس بخیر الناس خالاً و خالةً؟ ثُمَ قال صلی الله علیه و آله و سلم: الحسن و الحسین، ألا إنّ اباهما فی الجنة و أِمهما فی الجنة و... و هُما فی الجنة و من أحبهما فی الجنة و من أحبّ من أحبهما فی الجنة.


پیامبر اکرم حضرت محمد مصطفی صلی الله علیه وآله وسلم فرمودند: ‌ای مردم آیا شما را به بهترین خلق خدا (در حسب و نسب) از پدر و مادر آگاه سازم؟‌ای مردم آیا شما را به بهترین خلق خدا (در حسب و نسب) از جد و جدّه آگاه سازم؟‌ای مردم آیا شما را به بهترین خلق خدا (در حسب و نسب) از عمو وعمه آگاه سازم؟‌ای مردم آیا شما را به بهترین خلق خدا (در حسب و نسب) از دائی و خاله آگاه سازم؟


سپس فرمود:


همانا حسن و حسین که پدر و مادرشان در بهشت است ... و خود آن دو نیز در بهشت هستند و هرکس آن دو را دوست بدارد در بهشت است و هرکس دوستداران آن دو را دوست بدارد در بهشت است.


بحارالانوار ۳۶/۳۱۹




مطالب مرتبط

نظرات کاربران