اسباب هلاکت انسان در بیان امام حسن مجتبی(ع) اسباب هلاکت انسان در بیان امام حسن مجتبی(ع) اسباب هلاکت انسان در بیان امام حسن مجتبی(ع) بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
اسباب هلاکت انسان در بیان امام حسن مجتبی(ع) اسباب هلاکت انسان در بیان امام حسن مجتبی(ع) اسباب هلاکت انسان در بیان امام حسن مجتبی(ع) اسباب هلاکت انسان در بیان امام حسن مجتبی(ع) اسباب هلاکت انسان در بیان امام حسن مجتبی(ع)

اسباب هلاکت انسان در بیان امام حسن مجتبی(ع)

معاون بین الملل بعثه مقام معظم رهبری با بیان روایتی ازامام حسن مجتبی (ع) به سه صفت ناپسند اخلاقی که انسان ها را هلاک می‌کند، اشاره کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت الاسلام والمسلمین منصور میراحمدی که امروز دوشنبه در برنامه «تواصی به حق» در جمع نمازگزاران در نمازخانه مجموعه حج و زیارت در تهران سخن می گفت با تبریک میلاد فرخنده کریم اهل بیت به تبیین روایت " هَلاک النّاسِ فِی ثَلاث: الکبْرُ وَ الحِرْصُ وَ الْحَسَدُ، فَالکبْرُ هَلاک الدینِ وَ بِهِ لُعِنَ إِبْلیسُ وَ الحِرْصُ عَدُوُّ النَفْسِ وَ بِهِ أُخْرِجَ آدَمُ مِنَ الجَنَّةِ وَ الحَسَدُ رائِدُ السُوءِ وَ مِنْهُ قَتَلَ قابیلُ هابیلَ- هلاکت و نابودی مردم در سه چیز است: کبر و حرص و حسد. تکبر که به سبب آن دین از بین می رود و به واسطه آن، ابلیس، مورد لعنت قرار گرفت. حرص که دشمن جان آدمی ست و بواسطه ی آن آدم از بهشت خارج شد و حسد که سر رشته ی بدی ست و بواسطه آن قابیل، هابیل را کشت. " از امام حسن مجتبی(ع) پرداخت.


معاون بین الملل بعثه گفت: اگر سه آفت کبر، حرس و حصد در وجود انسان باشد موجبات هلاکت او را فراهم می آورد.


حجت الاسلام والمسلمین میراحمدی با اشاره به اینکه کبر و تکبر گاهی اوقات نسبت به بندگان و گاهی اوقات نسبت به خداوند است، اظهار داشت: کبرموجب هلاکت در دین شده و انسان را به جایی می‌رساند که از اوامر خداوند اطاعت نمی کند.


وی از حرص بعنوان دشمن نفس یاد کرد و گفت: حرص دشمن انسان است و آنچه که سبب شد حضرت آدم از بهشت خارج شود، حرص بود.


معاون بین الملل بعثه با بیان اینکه حسادت مراتب گوناگونی دارد، افزود: حسادت سبب کارهای بد و خلاف است و موجب می شود انسان مرتکب گناه شود همانگونه که قابیل برادر خود هابیل را به قتل رساند .


وی به حاضران توصیه کرد: مراقبت و تلاش کنند این صفات مذموم را از خود دور و زمینه تذهیب نفس و ارتقاء جایگاه معنوی شان را فراهم نمایند.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران