اعزام بیش از31 هزار زائر در دوره عتبات نوروزی اعزام بیش از31 هزار زائر در دوره عتبات نوروزی اعزام بیش از31 هزار زائر در دوره عتبات نوروزی بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
اعزام بیش از31 هزار زائر در دوره عتبات نوروزی اعزام بیش از31 هزار زائر در دوره عتبات نوروزی اعزام بیش از31 هزار زائر در دوره عتبات نوروزی اعزام بیش از31 هزار زائر در دوره عتبات نوروزی اعزام بیش از31 هزار زائر در دوره عتبات نوروزی

اعزام بیش از31 هزار زائر در دوره عتبات نوروزی

معاون امور عتبات سازمان حج و زیارت درنشست شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت از ثبت نام 31350 نفر برای اعزام در دوره عتبات نوروزی خبرداد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی حج، دراین جلسه که امروز به ریاست حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه درامور حج و زیارت تشکیل شد آقای حمید رضا محمدی  افزود: دراین دوره که 23 اسفند ماه گذشته تا 9 فروردین ماه را شامل می شود ظرفیت سازی برای اعزام 32 هزار زائر درقالب 111 کاروان زیارتی تحت نظارت سازمان حج و زیارت صورت گرفته است.


وی افزود: اعزام کاروان ها 61 درصد زمینی و 39 درصد هوایی انجام می شود ونسبت به سال قبل افزایش 31 درصدی را درتعداد زائران اعزامی شاهد هستیم.


معاون عتبات سازمان حج با اشاره به اینکه بسته های متنوع برای این ایام پیش بینی شده، اظهار داشت: دراین دوره 33 شرکت مجری از طریق 11 ایستگاه پروازی دراعزام ها مشارکت دارند و استان تهران در اعزام زائرین بیشترین سهم را داشته است.



در ادامه این جلسه، حجج اسلام حسین بهجتی و حسین کاردان مسئولان دفاتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در کربلا و نجف از فعالیت ها و برنامه ریزی های انجام شده برای ارائه خدمات فرهنگی در دوره عتبات نوروزی، مراسم سال تحویل و مسایل و مشکلات زائران درسفرهای زیارتی به اعتاب مقدسه درعراق گزارش دادند.



نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با تقدیر از تلاش های انجام شده در حوزه عتبات تصریح کرد: با اولویت بندی باید گام به گام در مسیرحل مشکلات حرکت و اقدامات بیشتری در این حوزه انجام شود تا شرایط بهتری برای زائران فراهم گردد.



این جلسه با گزارش آقای غلامرضا رضایی معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت در باره اقدامات درحال پیگیری در داخل کشور و عربستان در ارتباط با حج 1403 ادامه یافت و وی از تکمیل شدن حدود 99 درصد از کل ظرفیت اعلام شده در استان ها خبر داد .


آقای رضایی همچنین به اقدامات انجام شده برای معرفی مدیران مجموعه ها، تعیین تکلیف وضعیت آشپزخانه ها در کشور میزبان، تامین مواد غذایی مورد نیاز آشپزخانه ها، حمل و نقل بین شهری و تامین قربانی در حج پیش رو اشاره کرد و گفت: جداول پروازی برگشت زائران ازعربستان نیز درحال پیگیری و نهایی شدن است.


نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت هم با اشاره به اهمیت فعالیت ها و برنامه های فرهنگی از معاون فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری خواست ضمن هماهنگی با معاونین ذی ربط در سازمان حج و زیارت زمینه فعالیت هرچه بهتر رابطین فرهنگی فراهم شود.



این جلسه با گزارش دکتر طاهر درودی معاون حج و عمره مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر درباره آغاز و ادامه معاینات پزشکی زائران حج پیش رو و برنامه ریزی انجام شده برای ارائه خدمات به حجاج کشورمان پایان یافت و سرپرست حجاج ایرانی ضمن بیان توصیه هایی در خصوص روند معاینات، بر ضرورت اطلاع رسانی به زائران درباره همراه داشتن داروهای تخصصی مورد نیاز با نسخه پزشک تاکید کرد .




مطالب مرتبط

نظرات کاربران