سه خصلت مؤمن از نگاه امام هشتم سه خصلت مؤمن از نگاه امام هشتم سه خصلت مؤمن از نگاه امام هشتم بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
سه خصلت مؤمن از نگاه امام هشتم سه خصلت مؤمن از نگاه امام هشتم سه خصلت مؤمن از نگاه امام هشتم سه خصلت مؤمن از نگاه امام هشتم سه خصلت مؤمن از نگاه امام هشتم

سه خصلت مؤمن از نگاه امام هشتم

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در ویژه برنامه مطلع عشق در کربلا با اشاره به حدیثی از امام رضا(ع) در مورد ویژگی های مؤمن در بیان آن حضرت سخن گفت .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، ویژه برنامه مطلع عشق ویژه زوج های جوان زائر کاروان های اعزامی به عتبات عالیات در هتل کربلا الدولی، برگزار شد.


در این ویژه برنامه، پس از مولودی خوانی به مناسبت میلاد امام حسن مجتبی (ع)، حجت الاسلام و المسلمین مصطفی رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با بیان حدیث " لَا یَکُونُ الْمُؤْمِنُ مُؤْمِناً حَتَّى یَکُونَ فِیهِ ثَلَاثُ خِصَالٍ: سُنَّةٌ مِنْ رَبِّهِ، وَ سُنَّةٌ مِنْ نَبِیِّهِ، وَ سُنَّةٌ مِنْ وَلِیِّهِ. فَأَمَّا السُّنَّةُ مِنْ رَبِّهِ فَکِتْمَانُ السِّرِّ، وَ أَمَّا السُّنَّةُ مِنْ نَبِیِّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَیْهِ وَ آلِهِ وَ سَلَّمَ، فَمُدَارَاةُ النَّاسِ، وَ أَمَّا السُّنَّةُ مِنْ وَلِیِّهِ فَالصَّبْرُ فِی الْبَأْسَاءِ وَ الضَّرَّاء- مؤمن به مرحله ایمان نمى ‏رسد مگر آنکه داراى سه خصلت باشد؛ یکى از پروردگارش، یکى از پیغمبرش و یکى از امامش؛ اما خصلت پروردگار، کتمان و مخفى نگه داشتن اسرار؛ و خصلت پیغمبر، با مردم مدارا کردن؛ و خصلت امام، شکیبایى در برابر ناملایمات و سختیهاى زندگى است" به تبیین ویژگی های مومن در بیان امام رضا(ع) پرداخت. 


وی سه خصلت بیان شده در این حدیث را راهکار زندگی اسلامی با تمام ویژگی ها همچون آرامش، نشاط، رشد معنوی و... دانست و گفت: اگر زن و شوهر ستار عیوب هم باشند مشکلات خانواده در درون آن حل می شود.


وی افزود: اگر مدارا باشد مرد به کمک زن و زن به کمک مرد خواهد آمد و اگر صبر بر ناملایمات زندگی سرلوحه زندگی باشد، در پستی و بلندی های مسیر هیچ کدام تنها نمی مانند و با هم بر مشکلات فائق خواهند آمد.


رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها پنج سال نخست دوران اول زندگی متأهلی را یکی از مراحل پر تنش، استرس زا و مهم دانست و حاضران را به رعایت سه خصلت ستار العیوبی، مدارا و صبر در این دوران توصیه کرد.


وی افزود: اگر زندگی را بر اساس عمل به فرامین معصومین (علیهم السلام) پایه ریزی کنیم، زندگانی سعادتمندی خواهیم داشت.


 




مطالب مرتبط

نظرات کاربران