پاسخ به سؤالات شرعی ۵ میلیون زائر در مسجدالحرام

تولیت کل مسجدالحرام و مسجدالنبی از بهره‌مندی ۵ میلیون زائر و نمازگزار در طول یک سال گذشته از خدمات پاسخ به سؤالات شرعی در مسجدالحرام خبر داد.

به گزارش ایکنا به نقل از السبق، تولیت کل مسجدالحرام و مسجدالنبی اعلام کرد که در طول یک سال گذشته ۵ میلیون زائر از کشورهای مختلف جهان از خدمات مختلف برنامه این تولیت برای پاسخ به پرسش‌های دینی و اشکالات شرعی استفاده کرده‌اند.


به گفته تولیت کل مسجدالحرام و مسجدالنبی، برنامه پاسخ به پرسش‌های دینی و شرعی زائران شامل دو بخش محوری است؛ بخش نخست شامل پاسخ میدانی به پرسش‌های زائران در مسجدالحرام به عنوان قبله هدایت جهانیان است؛ همان‌طور که در آیه ۹۶ سوره مبارکه آل‌عمران آمده است: إِنَّ أَوَّلَ بَیْتٍ وُضِعَ لِلنَّاسِ لَلَّذِی بِبَکَّةَ مُبَارَکًا وَهُدًى لِلْعَالَمِینَ ﴿۹۶﴾در حقیقت نخستین خانه‏ اى که براى [عبادت] مردم نهاده شده همان است که در مکه است و مبارک و براى جهانیان [مایه] هدایت است (۹۶).


بخش دوم این طرح نیز شامل پاسخ به پرسش‌های زائران از طریق برنامه‌ها و اپلیکیش‌های ویژه‌ای است که این تولیت تدوین و منتشر کرده است. به گفته تولیت کل مسجدالحرام و مسجدالنبی این طرح در راستای ارائه خدمات مذهبی و با هدف فراهم کردن زمینه استفاده از دانش گسترده عالمان دینی و امکانات موجود در این تولیت برای زائران بیت‌الله الحرام از کشورهای مختلف جهان به اجرا درآمده است.


بر طبق اعلام تولیت کل مسجدالحرام و مسجدالنبی ارائه خدمات میدانی برای پاسخ به پرسش‌های دینی و مسائل شرعی در ۱۹ نقطه مختلف در داخل مسجدالحرام و به ۱۱ زبان با استفاده از جدیدترین امکانات و فناوری‌های مدرن صورت می‌گیرد.