برگزاری جلسه مدیران ثابت هتلها در مدینه با محوریت ارتقای سطح ارائه خدمات به زائران
جلسه مدیران ثابت هتلها در مدینه به منظور بررسی و ارتقای سطح کیفیت خدمات ارائه شده به معتمرین و تبادل نظر در خصوص برنامههای فرهنگی و آموزشی زائران خانه خدا برگزار شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، جلسه مدیران ثابت هتلها در مدینه منوره با حجت الاسلام والمسلمین نجفی روحانی مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در این شهر امروز دوشنبه(7 آبان) در هتل روابی الزهرا مدینه برگزار شد.
در این جلسه، حجت الاسلام والمسلمین نجفی روحانی بر اهمیت شکرگزاری نعمت خدمت به زائران تأکید کرد و به بیان نکات کلیدی در خصوص بهبود ارائه خدمات به زائران خانه خدا پرداخت.
وی با استناد به آیات قرآن و احادیث معصومین، اهمیت شکرگزاری نعمت خدمت به زائران را یادآور شد و گفت: «لَئِنْ شَکَرْتُمْ لَأَزِیدَنَّکُمْ»، نشاندهندهی پاداش الهی برای خدمتگزاران به زائران است.
حجت الاسلام والمسلمین نجفی روحانی، با اشاره به فرمایش پیامبر رحمت (ص) "یَا عَلِیُّ! تَمَنَّی جَبْرئِیلُ اَنْ یَکُونَ مِنْ بَنِی آدَمَ بِسَبْعِ خِصَالٍ ... سَقیُ الْمَاءِ فِی الْحَجِّ - ای علی! جبرئیل به سبب هفت خصلت، آرزو داشت که از فرزندان آدم باشد ... و آب دادن در حجّ " به آرزوهای جبرئیل، معلم و آموزگار حج پیامبران، اشاره کرد و گفت: پیامبر رحمت (ص) به حضرت علی (ع) فرمود که جبرئیل آرزو داشت از بنی آدم باشد و در خدمت زائران قرار گیرد.
وی به مقام والای خدمت به حجاج در تاریخ اسلام اشاره کرد و گفت: خداوند مقام خدمت به زائران بیت الله الحرام را به پیامبر اکرم (ص) عطا کرد و این وظیفهای بزرگ و ارزشمند است.
وی همچنین به سخن امام صادق (ع) اشاره کرد که فرمود: "قَضَاءُ حَاجَةِ اَلْمُؤْمِنِ أَفْضَلُ مِنْ أَلْفِ حِجَّةٍ مُتَقَبَّلَةٍ- بر آوردن نیاز مؤمن بهتر از هزار حج مقبول است" و افزود: این نکته نشاندهندهی اهمیت خدمت به دیگران و برآورده کردن نیازهای مؤمنان است.
مسئول دفتر نمایندگی بعثه در مدینه با تاکید براینکه خدمت به زائران باید در دو عرصه مادی و معنوی انجام شود، گفت: آسایش زائران از طریق اسکان، غذا و حمل و نقل، زمینهساز معنویت آنهاست و باید تلاش کنیم تا زائران در این سفر معنوی از حداکثر امکانات بهرهمند شوند.
در ادامه این جلسه، مدیران ستاد عملیات عمره و مسئول فرهنگی بعثه به تشریح برنامههای آموزشی و فرهنگی زائران پرداختند.
آقای نمازی، مدیر ستاد عملیات عمره در مدینه ، توضیحاتی در خصوص نحوه بهبود خدمات به زائران ارائه داد و بر لزوم دقت نظر بیشتر در اعزام زائران به زیارت دوره تأکید کرد.
وی گفت: باید اطمینان حاصل کنیم که زائران از این سفر بهره کامل را برند و بتوانند از تمام امکانات استفاده کنند.
حجت الاسلام اصحابی، مسئول فرهنگی بعثه نیز با اشاره به برنامههای فرهنگی زائران ، از مدیران ثابت هتل ها خواست تا عمره گزاران را برای حضور در این جلسات تشویق کنند.
وی بر اهمیت آموزش زائران و برگزاری جلسات آموزشی تأکید کرد و گفت: آموزش صحیح زائران میتواند به افزایش معنویت و ارتقای روحی آنها کمک کند.
این جلسه با هدف ارتقای سطح کیفیت خدمات به زائران و همدلی میان مدیران ثابت هتلها برگزار شد تا با تحقق نکات مطرح شده، خدمات به زائران خانه خدا به بهترین نحو ممکن ارائه شود.