رئیس سازمان حج و زیارت تاکید کرد؛
ضرورت بازنگری در نحوه ارائه خدمات درعتبات بر مبنای یک سند جامع
رئیس سازمان حج وزیارت بر خدمت رسانی مطلوب و شایسته به زائران عتبات عالیات تاکید کرد و گفت: ایجاد بازنگری در نحوه ارائه خدمات اجرایی و همچنین وجود یک سند جامع در این حوزه ضروری است .
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج؛ آقای علیرضا بیات در دیدار با تعدادی از شرکت های مجری سفرهای عتبات عالیات که خدمات اجرایی به زائران ارایه می دهند، گفت : موضوع ارائه خدمات درعتبات بسیار مهم است ولی خدمات گاها به صورت شایسته ارائه نشده است و باید اقدامات مقتضی و مطالعاتی برای بهبود کیفیت خدمات صورت گیرد.
رئیس سازمان حج وزیارت تصریح کرد: اقدامات شرکت های مجری، نقش ستاد سازمان حج در خدمات رسانی عتبات عالیات و خدمات ارائه شده به زائران باید به صورت کامل بررسی شود و شرایط به گونه ای پیش رود تا شایسته زائران کشورمان باشد.
وی افزود: نباید در خدمات رسانی به زائران عتبات عالیات اجحاف صورت پذیرد چراکه جایگاه زائران اباعبدالله الحسین (ع) بسیار والا وارزشمند است.
رئیس سازمان حج وزیارت تاکید کرد: افرادی باید در حوزه عتبات عالیات فعالیت کنند که عاشق خدمت به زائران باشند.
وی در ادامه این نشست با بیان اینکه باید در مدیریت هزینه ها و خدمات به زائران وسواس به خرج داد، گفت: امیدواریم قبل از عملیات حج تمتع سال آتی، بتوانیم یک بازنگری کلی در حوزه خدمات عتبات عالیات داشته باشیم و با تولید و ارائه یک سند جامع در این حوزه، شرایط بهبود یابد و اتفاقات خوبی برای نحوه خدمت رسانی به عتبات عالیات بیافتد.
وی افزود: وجود یک سند جامع و راهبردی برای تعیین تکلیف همه بخش ها و واحدهای خدمت رسان در این حوزه به جهت بهبود روند خدمت رسانی ضروری است و این مهم تا انتهای سال باید نهایی شود.
رئیس سازمان حج وزیارت تاکید کرد: باید خروجی این سند به حفظ کرامت و شأن زائران منتج شود و ایرادهایی که بعضاً در خدمات وجود داشت، پذیرفته نیست و قطعا اصلاح خواهد شد.
در این جلسه آقای حمید رضا محمدی معاون امور عتبات عالیات نیز به تبیین اقدامات صورت گرفته در این حوزه پرداخت و شرکت های مجری نیز پیشنهادات و برنامه های انجام شده را بیان کردند.