حفظ امنیت و آرامش زائران؛ توصیههای کلیدی به مدیران کاروانها

با توجه به اهمیت حفظ امنیت و رفاه زائران در سفرهای زیارتی، به مدیران کاروانهای حج، عمره و عتبات توصیه میشود برای پیشگیری از اتفاقات ناگهانی و مدیریت بحرانهای احتمالی، اقدامات پیشگیرانهای انجام دهند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، در راستای حفظ امنیت و رفاه زائران در سفرهای زیارتی، به مدیران کاروانهای حج، عمره و عتبات توصیه میشود تصویر گذرنامه تمامی زائران به همراه شماره تلفن ضروری (افراد غیر از کاروان) را از زائران دریافت کنند.
این اقدام در صورت مفقودی گذرنامه، فوت یا نیاز به اقدامات درمانی، فرآیند پیگیری را تسهیل میکند.
مدیران کاروان ها دقت داشته باشند فایلهای PDF و Word شامل لیست زائرین (با کد زائری، الفبا و غیره)، استماره، کارت شناسایی، پلان اتاقها، بلیط و شماره تلفنهای ضروری و رابطین سفر (ستاد، حراست، مدیر ثابت، نقل و غیره) را به صورت مجزا جمعآوری کنند.
تمام موارد فوق را در یک گروه مجازی ذخیره کرده و معاون، روحانی یا مداح کاروان را به عضویت آن درآورند.
در صورت دسترسی نداشتن مدیر به اطلاعات، امکان مدیریت امور توسط سایر اعضای کاروان را فراهم میکند.
یک دستگاه تلفن همراه دیگر به همراه سیم کارت و عضویت در گروه مجازی فوق داشته باشند.
در صورت بروز مشکل برای تلفن همراه اصلی، امکان ادامه ارتباط و مدیریت امور را فراهم میکند.
این اقدامات پیشگیرانه به مدیران کاروانها کمک میکند تا در شرایط اضطراری، بهترین تصمیمات را اتخاذ کرده و از بروز مشکلات جدی برای زائران جلوگیری کنند.