هنر کارگزار حج پیشبینی و پیشگیری از بروز مشکل برای زائر است
مسئول دفتر نمایندگی بعثه در مدینه در دیدار اعضای ستاد مدینه، بیان کرد: هنر کارگزاران حج و عمره این است که منتظر وقوع مشکل نمانند، بلکه باید با سرعت عمل، مسائل را شناسایی و از بروز مشکلات برای زائران جلوگیری کنند.
به گزارش پایگاه اطلاعرسانی حج، اعضای ستاد مدینه منوره به مناسبت سال جدید با حجتالاسلام والمسلمین نجفی روحانی، مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در مدینه، دیدار و گفتوگو کردند.
این جلسه با قرائت قرآن کریم و پخش کلیپی از بیانات رهبر معظم انقلاب درباره ثواب خدمتگزاری به حجاج بیتالله الحرام آغاز شد.
در ادامه، حجتالاسلام والمسلمین نجفی روحانی ضمن تقدیر از تلاشهای مدیران و عوامل ستاد مدینه، گفت: انتظار ولی امت از دستاندرکاران حج و زیارت، حداکثر خدمترسانی به زائران است. از این رو باید در این زمینه همه اقدامات با حداکثر دقت و سرعت در جهت خدمت زوار صورت پذیرد.
وی با تأکید بر اهمیت پیشبینی و پیشگیری از مشکلات زائران بیان کرد: کارگزاران حج، خادمان زائران و معتمرین هستند؛ هنر کارگزاران حج و عمره این است که منتظر وقوع مشکل نمانند تا زائران مراجعه و طلب استمداد کنند، بلکه باید با سرعت عمل، مسائل را شناسایی و از بروز مشکلات جلوگیری کنند.
مسئول دفتر نمایندگی بعثه در مدینه با اشاره به تعامل متقابل واحدهای ستادی خاطرنشان کرد: اگر یک بخش دچار کوتاهی شود، سایر واحدها نیز متحمل آسیب خواهند شد؛ برای مثال، اگر بخش تغذیه وظایف خود را بهدرستی انجام ندهد، مجموعه پزشکی و هلال احمر مجبور به جبران آن خواهد شد.
وی در پایان با اشاره به ارزش خدمت به زائران گفت: در تاریخ نقل شده که حماد بن عیسی با 50 نوبت تشرف به حج، رکورددار بوده است. انسان حتی در بهترین شرایط حداکثر میتواند ۸۰ حج را تجربه کند، اما در روایت آمده است که برطرف کردن نیاز مؤمن، برتر از هزار حج مقبول است.