نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت : با حرکت در چارچوبی که مقام معظم رهبری درباره مهندسی فرهنگی ترسیم نموده اند می توان به آینده امیدوار بود

حجت الاسلام والمسلمین سید علی قاضی عسکر : مسائل فرهنگی از مسائل اساسی و کلیدی کشور محسوب می شوند و اگر به شکل صحیح به این مساله پراخته نشود نمی توان به اهداف ترسیم شده دست یافت .

حجت الاسلام والمسلمين سيد علي قاضي عسكر در گفت و گو با خبرنگاران گفت : مسائل فرهنگي از مسائل اساسي و كليدي كشور محسوب مي شوند و اگر به شكل صحيح به اين مساله پراخته نشود نمي توان به اهداف ترسيم شده دست يافت .امروز تهاجم فرهنگي دشمن بسيار گسترده است و با استفاده از امكانات و ابزارهايي كه در اختيار دارد بنابه فرموده مقام معظم رهبري به صورت شبيخون فرهنگي عليه ما عمل مي كند  و در برابر شبيخون نمي توان به صورت سنتي و مقطعي عمل كرد.

وي در ادامه افزود : زمان در حال گذر است . اگر تعللي در اين زمينه از جانب ما صورت گيرد .مردم و بويژه نسل جوان ما دچار مخاطرات بسياري خواهند شد . ما نبايد كساني را كه در دنيا به ما اميد بسته اند و گرايش يافته اند مايوس كنيم . لذا برنامه ريزهاي فرهنگي ما براي داخل و خارج از كشور بايد داري اهداف و برنامه باشند كه البته در حج و زيارت اين كار شروع شده است.احساس مي شود در حوزه حج و زيارت؛ مهندسي فرهنگي را طراحي و به سمت اهداف مورد نظر گام هايي برداشته شده است .

 نماينده ولي فقيه و سرپرست حجاج ايراني در ادامه افزود :متاسفانه روندي كه در مهندسي فرهنگي صورت مي گيرد روند شتابان و سريعي نيست و اين اشكال براين امر وارد است؛ ولي از هركجا جلو ضرر گرفته شود منفعت است و نبايد اجازه داد فرصت ها از دست بروند وگرنه با تهديدهاي بسياري در اين زمينه مواجه خواهيم شد.

 وي دليل تاخير در روند برنامه ريزي و اجرايي شدن مباحث مهندسي فرهنگي را در فهم موضوعات فرهنگي و مشغله هاي فراوان متوليان امور فرهنگي ذكر كرد و در اين زمينه افزود : متاسفانه فهم يكسان و درستي از اين گونه مسائل وجود ندارد .هنگامي كه مقام معظم رهبري با درايت و روشن بيني خاص خود اين مساله را مطرح كردند به جاي اين كه ما به واقعيت امر بپردازيم؛ به مباحث تئوريك و تعاريف مختلف از فرهنگ و مهندسي فرهنگي پرداخته شد و نگاه ها و ديدگاه ها نسبت به مفهوم فرهنگ و مهندسي فرهنگي كاملا بصورت متفاوت بيان شد و حال آنكه رهبر معظم انقلاب نظرشان  اين بود كه متوليان امر به سرعت به مقوله مهندسي فرهنگي بپردازند و با توجه به مفاهيم اساسي مهندسي فرهنگي؛ تحرك بيشتري در حوزه فرهنگ صورت پذيرد . اميد است كه با ورود هرچه بيشتر انديشمندان  به حوزه فرهنگ به نتايج مناسبي در اين زمينه دست يابيم؛ بخصوص اين كه خط  مشي صحيح و نقشه راه  را مقام معظم رهبري بارها در بيانات و رهنمود هاي ارزشمند خود ترسيم كرده اند .


| شناسه مطلب: 15881







نظرات کاربران