سید حسن نصرالله : آمریکا همان اسراییل است

دبیر کل حزب الله لبنان با اشاره به توطئه دشمنان برای سوء استفاده از دادگاه بین المللی ویژه ترور حریری برای تخریب چهره مقاومت، تاکید کرد: ما اجازه نمی دهیم که چهره مقاومت تخریب شود.

به گزارش شبکه العالم، سيد حسن نصرالله عصر روز يكشنبه در سخناني در مراسم تکريم فرزندان شهدا گفت: همه لبناني ها خواستار آگاهي از اين حقيقت هستند که چه کسي حريري را به قتل رساند.

وي افزود: ترور حريري فقط موضوعي مرتبط به خانواده حريري نيست، بلکه اين پرونده مربوط به ميهن و همه لبناني ها است و ما خواستار اجراي عدالت هستيم.

سيد حسن نصرالله تاکيد کرد: ما اجازه نمي دهيم که چهره مقاومت تخريب شود، چرا که مقاومت باارزشترين چيز نزد ماست و ما به راه خود ادامه مي دهيم.

نصرالله با اشاره به اعترافات جفري ويتلمن معاون وزير امورخارجه آمريکا در کنگره اين کشور درباره، پرداخت بيش از 500 ميليون دلار به برخي طرفهاي داخلي لبنان براي تخريب چهره حزب الله، گفت: اسرائيل پس از جنگ سال 2006 به شکست خود و نرسيدن به اهداف اين جنگ اعتراف کرد، و آمريکايي ها هم مي دانند که در اين جنگ عليه لبنان شکست خوردند.

سيد حسن نصرالله افزود: ولي در کشورهاي عربي هنوز برخي نمي خواهند به شکست اسرائيل اعتراف کنند، بنابراين به شيوه جديدي يعني تخريب چهره حزب الله روي آوردند، که در همين راستا ويتلمن اعتراف کرد که 500 ميليون دلار در اين زمينه پرداخت کرده است، که البته نتيجه اين اقدامات هم شکست بوده است.

وي تاکيد کرد: طي 28 سال صدها ميليون دلار براي تخريب چهره مقاومت در لبنان و فلسطين صرف شده است، ولي نظرسنجي ها در دنياي اسلام هميشه نشان داده است که مقاومت در درجه نخست قرار دارد.

خواستار آگاهي از حقيقت ترور حريري هستيم

دبير کل حزب الله لبنان خاطرنشان کرد: امروز آنها مي خواهند از راهي ديگر، يعني دادستاني کل و دادگاه بين الملل وارد شوند، تا از موضوع ترور رفيق حريري سوء استفاده کنند.

سيد حسن نصرالله گفت: امروز زمينه براي بيان مساله اي که از ابتدا قصد گفتن آنرا داشتم، کامل شد، مساله اي که آن را در کنفرانسي مطبوعاتي قبل از پايان ماه رمضان اعلام مي کنم.

سيد حسن نصرالله تاکيد کرد: کشور تحمل بيان اين موضوع بصورت يکباره را ندارد، بنابراين اين موضوع را بصورت مقطعي بيان مي کنم زيرا مي خواهم از کشور و مقاومت حمايت کنم.

وي خاطرنشان کرد: ما خواستار آگاهي از حقيقت ترور حريري هستيم، و اين موضوعي است که درباره آن اجماع ملي وجود دارد، و هيچ کس از خانواده حريري نخواسته است که اين واقعه و اين پرونده را فراموش کنند.

سيد حسن نصرالله گفت: هزينه پيامدهاي اين ترور را همه ما در لبنان و همه منطقه، به نسبتهاي مختلف پرداختند.

سيد حسن نصرالله خاطرنشان کرد: همه ما خواستار اجراي عدالت هستيم، و هنگامي که به واقعيت پي ببريم، خواستار اجراي عدالت هستيم؛ بنابراين همه لبناني ها بايد با يکديگر همکاري کنند.

دبير کل حزب الله لبنان با اشاره به کميته بين المللي تحقيق درباره ترور حريري گفت: آيا کميته تحقيقي که از آمريکايي ها و عناصر دولت انگليس، و افسران تحقيقي که برخي از آنها عضو دستگاه هاي اطلاعاتي مرتبط با موساد اسرائيل هستند، براي تحقيق و بررسي درباره موضوعي با چنين اهميت قابل اعتماد هستند؛ و آيا مسيري که کميته تحقيق در پيش گرفته، ما را به حقيقت و در نهايت به عدالت مي رساند؟

سيد حسن نصرالله تاکيد کرد: آيا شيوه کميته بين المللي تحقيق قبل از تشکيل دادگاه موجب شناخت واقعيت شده؟ قطعا خير؛ من مدارک و دلايلي دارم که درباره آن سخن خواهم گفت.

دبير کل حزب الله لبنان خاطرنشان کرد: تحقيقات سالم و شفاف و علمي موجب رسيدن به حقيقت مي شود.

سيد حسن نصرالله افزود: دستگاه قضايي هميشه همه فرضيات را در نظر مي گيرد، اين که چه کسي ممکن است قاتل حريري باشد، چه کسي انگيزه قتل او را دارد، چه کسي منفعت مي برد و چه کسي توانايي انجام آن را دارد؛ اين درحالي است که کميته تحقيق هيچگاه از اين شيوه پيروي نکرد.

 اجازه نمي دهيم که چهره مقاومت تخريب شود

وي تاکيد کرد: به همه کساني که به درخواست براي آگاهي از تحقيقات احترام مي گذارند، مي گويم که کميته بين المللي تحقيق از همان روز نخست يک فرضيه را در پيش گرفت، و اتهامي را مطرح کرد و مورد قضاوت قرار داد، و جستجو بدنبال دلايل آن فرضيه را آغاز کرد؛ بنابراين کميته تحقيق به هيچ حقيقتي دست نيافته است و هيچ عدالتي در اين تحقيقات وجود ندارد بلکه اين ظلم است، و ما خواستار عدالت هستيم.

سيد حسن نصرالله گفت: عدالت آن است که هرکسي که حريري را به قتل رسانده مجازات شود و غير از اين ظلم است.

دبير کل حزب الله لبنان با اشاره به شاهدان و مدارک جعلي ارايه شده توسط کميته تحقيق، تاکيد کرد: آيا لبناني ها حق ندارند بدانند چه کساني اين شاهدان جعلي را معرفي کرده و چرا به مدت 4 سال فرصتها براي اين تحقيقات هدر داده شده است؛ اگر نمي خواهيد کساني که شاهدان جعلي را معرفي کرده اند محاکمه کنيد، حداقل آنها را از منطقه خود بيرون کنيد.

سيد حسن نصرالله گفت: ما اجازه نمي دهيم که چهره مقاومت تخريب شود، چرا که مقاومت باارزشترين چيز نزد ماست و ما به راه خود ادامه مي دهيم.

دبير کل حزب الله لبنان خاطرنشان کرد: مقاومت باوجود آنکه اکثريت اعضاي آن شيعه هستند، اهل تسنن و اعراب و همه مسلمانان عرب و غير عرب در جهان به آن احترام ميگذارند.

سيد حسن نصر الله مقاومت را الگو، نمونه و مايه اميد همه مستضعفان دانست و گفت: اين جايگاه را به دليل خون شهيدان و فداکاريها و اشکها و صبر و دستاوردها و پيروزيهاي بزرگ خود به دست آورديم.

وي افزود: متاسفانه، دشمنان لبنان ارزش آنچه را که لبنان دارد بيش از خود لبنانيها مي دانند؛ از اين رو براي تصاحب اين چيز با ارزشي که لبنان دارد، برنامه ريزي مي کنند.

آمريکا همان اسراييل است

سيد حسن نصرالله تاکيد کرد: دشمنان تلاش کردند مقاومت را در جنگ تموز ريشه کن و نابود کنند، ولي نقشه آنها شکست خورد.

دبير کل حزب الله لبنان، با اشاره به مخالفت حزب الله لبنان با گفتگو و مذاکره با آمريکا گفت: آمريکاييها بسيار تلاش کردند تا با ما گفتگو کنند ولي ما نپذيرفتيم، زيرا به نظر ما آمريکا همان اسراييل است، و اين آمريکا بود که جنگ 2006 را براه انداخت و اسراييل هم آن را اجرا کرد.

سيد حسن نصرالله با بيان اينکه حزب الله لبنان يک حزب سياسي است و نمايندگان و وزرايي دارد، خاطرنشان کرد: امريکا مي خواهد تا حزب الله کاملا حزب سياسي باشد، اما مشکل اسلامي بودن حزب الله نيست، بلکه مشکل آن است که حزب الله مقاومت است، و اين که حزب الله مخالف تضعيف لبنان، و تحميل شرطهاي ذلت بار بر اين کشور، و طرح صلح آمريکايي - اسرائيلي است، که هدف از آن مصادره سرزمين فلسطين و جلوگيري از از بازگشت ميليونها فلسطيني به خانه هايشان است.

دبير کل حزب الله لبنان خاطرنشان کرد: مقاومت براي ما فقط يک برنامه فکري، جهادي و يا سياسي نيست؛ بلکه دستاوردي است که با خون شهدا و عرق جبين و تلاشهاي شبانه روزي مجاهدان به دست آمده است.

وي در ادامه افزود: مقاومتي که ما در راه آن گام نهاده ايم براي ما از هر چيزي ارزشمندتر است و هرگز به هيچ احدي اجازه نمي دهيم کرامت آن را زير پا بگذارد.

سيد حسن نصرالله اظهار داشت: شهدا طي 30 سال گذشته با خون خود همه نقشه هاي استکبار به ويژه طرح خاورميانه جديد را در سال 2006 نقش بر آب کردند.

وي افزود: در آن سال همه امکانات براي برپايي اين طرح بکار گرفته شد، و همه قدرتهاي بين المللي، منطقه اي و داخلي با يکديگر متحد شده بودند؛ اما مقاومت با جانفشاني شهدايش توانست مانع از اجراي اين طرح ننگين شود.

سيد حسن نصرالله تاکيد کرد: شهدا بارها ثابت کرده اند که رژيم صهيونيستي از تار عنکبوت هم سست تر است.

سيد حسن نصرالله همچنين خطاب به فرزندان شهدا گفت: شما به علت ارتباط با آن عزيزان ويژگي خاصي داريد، و اين امر مسئوليتهاي دشواري را براي شما ايجاب مي کند. حفظ اين کرامت، پيوند با نسل شهدا و حفظ راه و روش آنها وظيفه شما و همگان است.


| شناسه مطلب: 16079







نظرات کاربران