مدیر کل بازرسی سازمان حج: خدمات فرودگاهی در عربستان ضعیف است

"مجید متقی فر" مدیر کل بازرسی سازمان حج و زیارت گفت که خدمات فرودگاهی در عربستان بسیار ضعیف است و در بسیاری از موارد بار و چمدان های زائران دچار آسیب می شود.

 مدير کل بازرسي سازمان حج و زيارت روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار اعزامي ايرنا به مکه مکرمه، افزود: متاسفانه ماموران فرودگاهي در عربستان هيچگونه ملاحظه اي در خصوص نقل و انتقال بار زائران ندارند و نسبت به عرف رايج در اين زمينه در ساير کشورها بيگانه هستند.
متقي فر در واکنش به اعتراض برخي از زائران نسبت به مقاوم نبودن چمدان هاي تحويلي سازمان حج و زيارت به آنها، افزود: چمدان ها مطابق با استاندارهاي هواپيمايي براي حمل و بسته بندي آسان تهيه شده و اگر احيانا در طول سفر دچار آسيب شده به دليل رعايت نکردن ماموران فرودگاهي در عربستان است.
تعدادي از زائران نسبت به نبود کيفيت و مقاوم نبودن چمدان هاي متحدالشکل تحويلي سازمان حج و زيارت و قيمت پرداختي خود ( حدود 20 هزا رتومان) اعتراض کردند.
مديرکل بازرسي سازمان حج و زيارت، درباره قيمت تمام شده چمدان هاي طراحي شده حج و زيارت براي زائران امسال ، گفت: همانطور که همگان مي دانند هزينه ساخت چمدان در مقايسه با نمونه هاي خارجي مثلا چيني يا تايلندي در کشور گرانتر است. قيمت چمدان هاي ساخته شده براي حجاج قطعا با ان چيزي که از آنها دريافت شده تفاوت دارد و مابه التفاوت آن توسط حج و زيارت پرداخت شده است.
متقي فر در عين حال پيشنهاد داد که براي بر طرف شدن مشکلاتي اين چنيني که موجب از بين رفتن بار و چمدان هاي زائران در حج و عمره مي شود،‌ در مفاد تفاهم نامه هاي حج بندي براي رعايت خدمات فرودگاهي از سوي عربستان گنجانده شود.
به عقيده وي، با گنجاندن بند رعايت خدمات فرودگاهي در تفاهم نامه حج ، عربستان ملزم مي شود طبق استانداردهاي ساير فرودگاههاي جهان که تحويل سالم و مطلوب بار و چمدان مسافر يک اصل مطلوب مي شود، عمل کند.
متقي فر در عين حال بررسي بيشتر کيفيت چمدان هاي ساخته شده از سوي حج و زيارت توسط شرکت مربوطه را از اموري دانست که از سوي بازرسي حج و زيارت دنبال مي شود.
مذير کل بازرسي سازمان حج و زيارت تصريح کرد: تاکنون به مورد تخلف در مورد بي کيفيتي چمدان هاي زائران نرسيديم اما اگر يقين شود قطعا خسارت متحمل شده از اين ناحيه به زائران جبران مي شود.


| شناسه مطلب: 19069